Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 52år,kvinne,hjertesykdom ifam., bruker Zocor og AlbylE. De siste ukene har jeg hatt trykk over brystet.Det er verre når jeg jobber,blir fort sliten og tungpustet.Da har jeg puls på 100-120. Jobber på sykehjem.Jeg føler meg elendig av og til.Måler BT på jobb av og til (110-115/65)Normal puls er ca70.Det er slitsomt å jobbe med så høy puls. Det føles også som om jeg har en stram ring rundt brystet.Plages også med hetetokter.Kan det være hjerteproblemer. Det er ikke smerter i brystet og jeg har ingen ødemer. Hva er dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22377-trykk-over-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Maylino.

Det du beskriver kan være uskyldig, men den første mistanken man får er at du har en trykkfølelse som uttrykk for at noe er galt med hjertet ditt. Hvis du bruker Zocor, betyr det at du har (hatt) et forhøyet kolesterol. Sammen med en familiær belastning blir det såpass meget som taler for at du har hjerterelaterte plager at du omgående bør få det undersøkt grundig.

Oppsøk straks din lege, få tatt et EKG, og deretter et arbeids-EKG (belastning på ergometersykkel).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22377-trykk-over-brystet/#findComment-95764
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...