Gå til innhold

HIV-fare?!?!!

Anbefalte innlegg

Gjest Livredd!

For to år siden var jeg i Spania med noen venniner. Jeg glemte all moral å drakk meg dritas og rotet med VELDIGT mangen gutter iløpet av 1 1/2 uke. Det gikk ikke lenger enn klining, å med en kladding. Å jeg er ikke stolt av dette. Føler meg helt idiotisk..Siste dagen ble jeg veldigt forkjølet, den vare i 2 uker...

Er det fare for at jeg kan være smittet?

Jeg er bare 17 år gammel å er livredd. Derfor har jeg heller ikke testet meg enda for jeg er redd resultatet. Men nå har jeg bestemt meg, jeg må gjøre det. Kan ikke utsette andre for å bli smittet hvis jeg er det.

Vi har gratis helsetjeneste for ungdom, så vet du om jeg må betale for testen? Hvor mye koster det?Må det fortelles til foreldrene mine? Hvordan utføres testen? Hvor lang tid tar det før jeg får svar?

Hiv er noe jeg ikke kan leve med..Jeg kommer til å bli helt psykisk ødelagt..Finnes det noen måte å bli frisk av det?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22378-hiv-fare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Livredd

Aller først- sjansen for smitte utifra det du beskriver av adferd er svært liten. En forkjølelse nå har nok intet med dette å gjøre.

Testing gjøres ved en vanlig blodprøve hos legen din, eventuelt på helserådet eller annen offentlig instans. Prisen kan derfor variere litt, men er nok ikke mer enn max 150-200 kr. Dine foreldre behøver ikke informeres om at du ønsker blodtest. Svaret får du etter en snau uke vanligvis.

Pr idag finnes det ingen helbredende medisin for HIV/Aids- men som sagt jeg synes ikke du skal tenke for meget på dette foreløpig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22378-hiv-fare/#findComment-95495
Del på andre sider

Til Livredd

Aller først- sjansen for smitte utifra det du beskriver av adferd er svært liten. En forkjølelse nå har nok intet med dette å gjøre.

Testing gjøres ved en vanlig blodprøve hos legen din, eventuelt på helserådet eller annen offentlig instans. Prisen kan derfor variere litt, men er nok ikke mer enn max 150-200 kr. Dine foreldre behøver ikke informeres om at du ønsker blodtest. Svaret får du etter en snau uke vanligvis.

Pr idag finnes det ingen helbredende medisin for HIV/Aids- men som sagt jeg synes ikke du skal tenke for meget på dette foreløpig!

Jeg trodde hiv-tester var gratis?? Jeg betalte ihvertfall ikke noe da jeg tok en, og det var hos "vanlig" lege...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22378-hiv-fare/#findComment-95777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...