Gå til innhold

Skrive om det ?

Gjest Ønsker_Å_Være_Anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

javelda1365380927

Det er mange som mener at det gjør godt å skrive om det som gjør vondt.

Jeg gjør det litt, og synes det er ok. Når jeg skriver synes jeg at jeg får ryddet i kaoset inne i hodet på en måte...vet ikke om du forstår..

Jeg føler f.eks. ikke for å snakke igjen og igjen om de samme tingene til folk, da hender det at jeg skriver litt til meg selv...fordi jeg trenger å få det ut..

Jeg tror et brev til en overgriper virkelig kan gjøre godt å lage. Få ut litt hat og sinne! Plassere skyld og skam.på rett sted.

Nå fikk jeg nesten lyst å lage et selv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223831-skrive-om-det/#findComment-1678378
Del på andre sider

Det kan bare du selv finne ut av.

Men jeg synes ikke det er noen god idé, fordi jeg tenker at det binder deg til ham. Et brev er svært personlig og ikke minst intimt hvis du skriver om følelser og tanker, som jo er å åpne seg. Vil du virkelig åpne deg og vise ditt innerste for ham, av alle i verden?

Mitt råd er at du gjerne skriver, alt du vil, men send det ikke. Brenn det - og brenn dermed "ham".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223831-skrive-om-det/#findComment-1678546
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille rosinen

Jeg har bearbeidet mange vonde følelser og sorg ved å skrive om livet mitt, enkeltepisoder o.l. Noe av det skrev jeg som stil på skolen, andre ting skrev jeg bare for meg selv og kastet det. For meg gjorde det veldig godt å kunne skrive ting ned og konkretisere litt ved å få det ut av hodet.

Jeg ble ofte lei meg når jeg begynte å skrive, og begynte å gråte og sørge over det som ikke var som det skulle, men det var godt likevel. Og det ble lettere å forholde seg til tankene, jeg ble på en måte roligere når jeg fikk ryddet litt i hodet.

Det er sjelden jeg skriver på den måten nå, men så har jeg også fått et mye mer avklart forhold til det som har vært vondt etter som tida har gått og jeg har fått ting på avstand. Men jeg merker fremdeles at jeg kan skrive lange brev til en person om hvordan jeg har det og hva jeg tenker på, og så sletter jeg mesteparten når det går opp for meg at jeg skriver for egen terapi.

Jeg syns det er en god ide å sette seg ned og skrive litt. For min del syns jeg det er lettere å skrive på tastatur enn for hånd.., men det er sikkert en smakssak :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223831-skrive-om-det/#findComment-1680497
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...