amerikafareren Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Sikkert sant nok - men så finnes det jo også en del fanatikere som kaller seg kristne. For eksempel har jeg lest at Jehovas vitner til og med har sin egen versjon av bibelen, og at de følger den versjonen slavisk - mens de mener at statskirken er djevelens verk... Ganske originalt, egentlig. Jehovas vitner har sin egen versjon ja, og sin egen tolkning. De feirer ikke jul f.eks. og barn i barnehager og skoler blir nektet å delta i juleting i adventen. Det finnes alltid ekstremister overalt, og jeg har opplevd norske human-etikere som mye mere ekstreme mot kirken enn muslimer f.eks, da mener jeg i enkelte sammenhenger ikke generelt. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Dette er det de mener når de observerer nordmenn, ikke hva nordmenn mener at de bør mene;) Da er det jammen på tide de blir oppdatert. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 Da er det jammen på tide de blir oppdatert. Du kan ikke oppdatere andres meninger. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Du kan ikke oppdatere andres meninger. Nei, det får de gjøre selv, men det er jammen på tide. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 Nei, det får de gjøre selv, men det er jammen på tide. Jeg tror det er på tide at du forstår begrepet mening eller oppfatning. Kanskje også forstå at dette er en av de tingene som nabolandene reagerer på. Nordmenn mener at de er best, og har en overbevisning om at alle skal mene det også 0 Siter
Zombiebob Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Jeg tror det er på tide at du forstår begrepet mening eller oppfatning. Kanskje også forstå at dette er en av de tingene som nabolandene reagerer på. Nordmenn mener at de er best, og har en overbevisning om at alle skal mene det også Dette er faktafeil, altså bør disse menneskene bli oppdatert. Heldigvis er ikke dette representativt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.