Gå til innhold

Norsk religionstilhørighet

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Sikkert sant nok - men så finnes det jo også en del fanatikere som kaller seg kristne.

For eksempel har jeg lest at Jehovas vitner til og med har sin egen versjon av bibelen, og at de følger den versjonen slavisk - mens de mener at statskirken er djevelens verk...

Ganske originalt, egentlig.

Jehovas vitner har sin egen versjon ja, og sin egen tolkning. De feirer ikke jul f.eks. og barn i barnehager og skoler blir nektet å delta i juleting i adventen.

Det finnes alltid ekstremister overalt, og jeg har opplevd norske human-etikere som mye mere ekstreme mot kirken enn muslimer f.eks, da mener jeg i enkelte sammenhenger ikke generelt.

Skrevet

Dette er det de mener når de observerer nordmenn, ikke hva nordmenn mener at de bør mene;)

Da er det jammen på tide de blir oppdatert.

amerikafareren
Skrevet

Da er det jammen på tide de blir oppdatert.

Du kan ikke oppdatere andres meninger.

Skrevet

Du kan ikke oppdatere andres meninger.

Nei, det får de gjøre selv, men det er jammen på tide.

amerikafareren
Skrevet

Nei, det får de gjøre selv, men det er jammen på tide.

Jeg tror det er på tide at du forstår begrepet mening eller oppfatning. Kanskje også forstå at dette er en av de tingene som nabolandene reagerer på. Nordmenn mener at de er best, og har en overbevisning om at alle skal mene det også;)

Skrevet

Jeg tror det er på tide at du forstår begrepet mening eller oppfatning. Kanskje også forstå at dette er en av de tingene som nabolandene reagerer på. Nordmenn mener at de er best, og har en overbevisning om at alle skal mene det også;)

Dette er faktafeil, altså bør disse menneskene bli oppdatert.

Heldigvis er ikke dette representativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...