Daylight1365380967 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ikke misforstå meg, jeg vet dere her inne har opplevd mye vondt og at dere er ekte. Det er derfor jeg vil jeg høre meningene deres om denne saken. Det har seg sånn, at jeg kjenner en kvinne som lyver om overgrep. Det er synd noen få (slike som henne) skal få ødelegge for dere som virkelig har opplevd overgrep, og det er utrolig at et menneske kan få seg til å lyve om såpass alvorlige ting. Mange av dere har problemer nok med å være redde for ikke å bli trodd fra før! Tilbake til henne jeg kjenner. Hun husker ikke overgrep selv, men innbiller seg det. Angivelig fordi en alternativ terapaut som hypnotiserer skal ha gravd det frem. Det hun påstår at tankeleseren skal ha funnet ut, er at hennes far skal ha misbrukt henne da hun var baby, men hun husker ingen overgrep selv!!Hennes brødre, hennes søster og hennes mor og ja, alle tenkelige, sier at det hun påstår er ren løgn. Og de har levd så tett innpå henne at de vet det er løgn, Bl.a. grunnet tette boforhold og mye reising, har hun si og si aldri vært alene sammen med faren. (Det hører med til historien at hun har hatt mange psykiske forstyrrelser og fantasier, er manipulerende og pengeglad.Har lurt til seg penger fra litt av hvert, og det rare er at hun lurer alle og at det virker som det går sport i det hele. Ellers er det mye om denne saken som ikke kan skrives her, fordi hun kan bli gjenkjent!) Brødrene og hele familien er nå redd for at den gamle faren blir uskyldig stemplet som pedofil sexmisbruker, og at de urettsmessig blir stemplet som pedofilofre av lokalmiljøet. Og at hun på sin side kansje havner i fengsel(???) når og om løgnen blir avslørt. Kan hun bli straffeforfulgt om det blir funnet ut at anklagene hennes er usanne? Hva vil skje med henne? Ettersom hun har psykiske problemer, slipper hun vel trøbbel? Selvfølgelig har saken stillet seg helt annerledes om historien var sann, men i dette tilfellet vet alle slekt+kjente at det er oppspinn. Hva gjør man i et slikt tilfelle? prøver vi å prate vi med henne, kapper hun hånden av oss og hevner seg (hun er farlig sånn!). Hva gjør man? Beklager at innlegget ble langt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopat ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1678652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daylight1365380967 Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopat ?? Det stemmer mye av det som står på sida du linket til, det, unntatt det med ungdomskriminalitet. Takk for linken! Har noen her gode råd om hva pårørende til en slik psykopat bør gjøre (i tilfellet jeg har beskrevet i øverste innlegg)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1679200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det stemmer mye av det som står på sida du linket til, det, unntatt det med ungdomskriminalitet. Takk for linken! Har noen her gode råd om hva pårørende til en slik psykopat bør gjøre (i tilfellet jeg har beskrevet i øverste innlegg)? Jeg har ikke så mye erfaring med slike selv men jeg hadde en "venn" som viste seg å manipulere meg og lyve for meg. Samt at han løy til andre om meg. Skylder meg mange penger. Han er ute av livet mitt nå og jeg regner med å ikke treffe han igjen. Så det er det ene du kan gjøre det er å skygge unna. Det andre er å kjempe i mot personen. Og være "sterkere" enn han/henne.Hvordan dette gjøres kommer jo an på vedkommende så jeg kan ikke komme med noe generelt råd. Psykopati er ikke en diagnose i norge. Og man skal være forsiktig med å gi folk dette stempelet.Noen er lett og avslør andre er vanskelig å avsløre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1679584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forsiktig nå.. Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har ikke så mye erfaring med slike selv men jeg hadde en "venn" som viste seg å manipulere meg og lyve for meg. Samt at han løy til andre om meg. Skylder meg mange penger. Han er ute av livet mitt nå og jeg regner med å ikke treffe han igjen. Så det er det ene du kan gjøre det er å skygge unna. Det andre er å kjempe i mot personen. Og være "sterkere" enn han/henne.Hvordan dette gjøres kommer jo an på vedkommende så jeg kan ikke komme med noe generelt råd. Psykopati er ikke en diagnose i norge. Og man skal være forsiktig med å gi folk dette stempelet.Noen er lett og avslør andre er vanskelig å avsløre. Man skal være klar over at det skal noe til for å bli en psykopat. Min far var sannsynligvis en psykopat, men han har jo blitt det av en grunn. Nøyaktig hva som skal til vet man jo ikke, dette er det mange teorier på. Det som skremmer meg er at du bruker familie/slekt som en kilde for å vite om overgrep har funnet sted. Det vi vet med sikkerhet i dag er at mange incestutsatte blir utstøtt fra sin egen familie etter å ha fortalt om overgrep. De blir ikke trodd av sin egen mor eller søsken. Dette er en enorm belastning. Og man kan ikke vite hva som har skjedd innenfor husets fire vegger, selv om man tror man kjenner familien aldri så godt. Jeg har mange eksempler på "gode", norske familier hvor folk hadde fått sjokk hvis de visste hva som foregikk i huset til familier som virker meget stødige. Poenget mitt er at denne kvinnen helt klart har problemer. Av ukjent årsak. At hun går i en form for behandling må bety at hun selv er klar over at hun har et problem og prøver å gjøre noe med det. Man blir ikke bare født psykopat, de som har et trygt nettverk rundt seg som barn og som får den kjærligheten de trenger, får ikke så store problemer som du beskriver. Det skjer bare ikke uten grunn. Noe annet som jeg lurer på er dette penge motivet du snakker om. Hva slags penger kunne hun få???? Alle som er utsatt for incest vet at vi ikke får penger dalende i fanget. Du kan søke voldsoffererstatning og kanskje få penger. Da får du i tilfelle den erstatning som var satt når hendelsen fant sted. Og siden denne kvinnen er voksen er det ikke snakk om mye. Hvis hun anmelder faren sin, så er det ikke sannynlig at denne kvinnen ville vinne saken. De fleste STERKE anmeldelsene av grove overgrep i norge får kanskje en dom. Men de aller fleste saker blir henlagt på grunn av bevisets stilling, altså mangel på dette. Grunnen til at jeg blir litt opprørt er at det i norge dessverre fokuseres alt for mye på de sakene som kanskje kunne vært falske, og det snakkes alt for lite om hvor stort problem overgrep er i vårt velferdsland. Så jeg håper at kvinnen finner ut av alt til slutt og finner grunnen til at hun har alle disse problemene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1681286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Man skal være klar over at det skal noe til for å bli en psykopat. Min far var sannsynligvis en psykopat, men han har jo blitt det av en grunn. Nøyaktig hva som skal til vet man jo ikke, dette er det mange teorier på. Det som skremmer meg er at du bruker familie/slekt som en kilde for å vite om overgrep har funnet sted. Det vi vet med sikkerhet i dag er at mange incestutsatte blir utstøtt fra sin egen familie etter å ha fortalt om overgrep. De blir ikke trodd av sin egen mor eller søsken. Dette er en enorm belastning. Og man kan ikke vite hva som har skjedd innenfor husets fire vegger, selv om man tror man kjenner familien aldri så godt. Jeg har mange eksempler på "gode", norske familier hvor folk hadde fått sjokk hvis de visste hva som foregikk i huset til familier som virker meget stødige. Poenget mitt er at denne kvinnen helt klart har problemer. Av ukjent årsak. At hun går i en form for behandling må bety at hun selv er klar over at hun har et problem og prøver å gjøre noe med det. Man blir ikke bare født psykopat, de som har et trygt nettverk rundt seg som barn og som får den kjærligheten de trenger, får ikke så store problemer som du beskriver. Det skjer bare ikke uten grunn. Noe annet som jeg lurer på er dette penge motivet du snakker om. Hva slags penger kunne hun få???? Alle som er utsatt for incest vet at vi ikke får penger dalende i fanget. Du kan søke voldsoffererstatning og kanskje få penger. Da får du i tilfelle den erstatning som var satt når hendelsen fant sted. Og siden denne kvinnen er voksen er det ikke snakk om mye. Hvis hun anmelder faren sin, så er det ikke sannynlig at denne kvinnen ville vinne saken. De fleste STERKE anmeldelsene av grove overgrep i norge får kanskje en dom. Men de aller fleste saker blir henlagt på grunn av bevisets stilling, altså mangel på dette. Grunnen til at jeg blir litt opprørt er at det i norge dessverre fokuseres alt for mye på de sakene som kanskje kunne vært falske, og det snakkes alt for lite om hvor stort problem overgrep er i vårt velferdsland. Så jeg håper at kvinnen finner ut av alt til slutt og finner grunnen til at hun har alle disse problemene. Selvfølgelig er det ille hvis denne dama har blitt utsatt for overgrep og ikke blir trodd.Men det var en veldig usikker metode for å finne det ut.Hypnose og tankelesning gir stor fare for falske minner. Hvis ikke hun har blitt utsatt for et overgrep. Hva med det overgrepet hun da gjør overfor andre som har blitt utsatt for overgrep og gjør det vanskeligere å blir trodd. Hva med det overgrepet mot menn som blir uskyldig dømt og må leve med utfrysning og stigmatisering samt et ødelagt liv? Jeg vil ikke si noe om denne aktuelle saken fordi jeg ikke vet nok om den. Det vet heller ikke du Forsiktig Nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1682113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg velger alltid å tro på fpl som sier de er utsatt for seksuellt missbruk. Mange nok sliter nettopp med å bli trodd. Atferden til denne damen som du beskriver, er ike helt uvanlig atferd for de som er seksuellt missbrukt. Å fortrenge minner, psykiske lidelser/personlighetsforstyrrelse/løgt- helt vanlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223870-dame-som-lyver-om-overgrep-for-%C3%A5-f%C3%A5-penger/#findComment-1790956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.