Gå til innhold

Overvektig nå, men tynn og spe før?

Anbefalte innlegg

Gjest Anne31

Kan noen hjelpe meg?

Jeg føler jeg ikke ligner meg selv lenger. På 4 år har jeg lagt på meg 21 kg. Jeg har hatt en fødsel for snart to år siden og to spontanaborter før og etter fødselen, den første i uke 17 og den siste i uke 4.

Jeg tok også en liten brokkoperasjon i 1996, det var etter den jeg følte jeg begynte og ese ut, Kan de ha gjort noe galt under operasjonen siden jeg forbrenner mindre?

Eller er det p-piller jeg eser ut av, hvor mye kan man gå opp i vekt av p-pille bruk?

Jeg vurderer og bytte til spiral!

Jeg blir fort sliten og har mindre energi enn før. Har tre barn!

Hilsen tidligere spiker som har blitt til ei tønne...

Jeg er bare 1.60 cm og veier nå 81 kg. For 10 år siden veide jeg bare 50 kg!

Jeg har ofte halsbrann, stikking i hendene og er deprimert og trøtt!

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Anne31

Jeg synes du skal få tatt en ordentlig legesjekk inkludert blodprøver, bl.a. jernlagre, lever/nyreprøver og stoffskifte.Det kan ha sammenheng med p-pille og øvrige svingninger i kjønnshormoner etter fødsler, men jeg synes nok vektøkningen er litt i største laget for det alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...