Gjest stacys mom Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Jeg lurer kort og godt på hvor i verden man kan dra for å få fryst ned egg, da sjansen for at egglederne mine ikke fungerer helt er ganske store. Og, må egget befruktes før det fryses? Hvor lenge kan det oppbevares? Hva koster det? 0 Siter
carma Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Det finnes fertilitetsklinikker eller sykehus med fertilitetsavdelinger mange steder i landet. Eggene må befruktes før de fryses ned hvis det skal gjøres her i Norge. Det er ikke lov å fryse ned ubefruktede egg her. Embryoene må brukes innen 5 år. 0 Siter
carma Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Her er også en oversikt over noen av klinikkene med priser og frysemuligheter. http://www.fub.no/hva/sykehus.php 0 Siter
mariamamma Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Vi dro til Fertilitetscentrum i Göteborg. Anbefales på det sterkeste! Eggene må jo befruktes først og du må gå på hormoner for å få igang eggproduskjon. Egg oppbevares i frysern i maks 5 år og for oss kostet det 2000.- pr år. 0 Siter
Gjest ikke nick i dag Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Jeg anbefaler London Bridge Hospital. Veldig bra fertilitetsklinikk, som startet med prøverør og frysing midt på 80-tallet. Mange norske leger fikk opplæringen sin der når det gjelder ivf. Hadde selv 4 forsøk der på 80-tallet. Har to fine barn! 0 Siter
Nemesis Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Eggene må befruktes før frysing. Ubefruktede egg overlever ikke fryseprosessen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.