Gå til innhold

skjev nesevegg og nesetupp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har etter en mindre heldig nesekorreksjon fått en skjev nesevegg samt spiss nesetupp som er lenger på den ene siden enn den andre. Dette har ført til en fysisk sjenanse spesiellt når jeg smiler men også ellers. samt sliter jeg ofte med tett nese noe jeg tror skyldes skjevheten. Jeg har også tidligere operert nesen p.g.a. tett nese av samme kirurg. Jeg er ikke interessert i å bli operert av samme legen av naturlige årsaker. Jeg tillater meg derfor å spørre deg hvem du anbefaler for et slik inngrep og hvor avansert et slikt inngrep er slik at det blir vellykket.

Ettersom dette er like mye til fysisk sjenanse så ønsker jeg å vite om dette delvis blir dekket av trygden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224269-skjev-nesevegg-og-nesetupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Skjev neseskillevegg med passasjehinder vil gi grunnlag for dekning av trygden, slik at operasjonen kan gjøres på offentlig sykehus. Personlig har jeg sett gode resultater fra Lovisenberg, men det er flere sykehus som er dyktige i denne sammenheng.

Særlig hvis du er operert flere ganger, kan inngrepet være krevende, og innebære en viss risiko for komplikasjoner og at du ikke blir helt fornøyd. Derfor er det viktig at dere diskuterer grundig gjennom fordeler og ulemper med nytt inngrep før en eventuell operasjon.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...