Gå til innhold

Gravid og utett tisseblære

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 35 nå, og har en stor og tung mage. Ungen trykker på tisseblæra mi hele dagen. Og det fører til at jeg ved hoste eller latter, tisser litt på meg. Jeg vet at det er fordi blæra er under press, men kan det føre til at jeg senere får det de kaller inkontinens? Føler meg ikke trygg for tiden, og må gå med bind for å samle opp det som kommer.

Og et spm. til: Hvor stor forskjell er det på vanlige bind, og slike urinlekkasje bind. -og hva er event. forskjellen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22430-gravid-og-utett-tissebl%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Det er svært vanlig at kvinner lekker i svangerskapet. Ofte forsvinner plagene noen måneder etter svangerskapet. Hos noen få går lekkasjen ikke over etter svangerskapet. Lekkasjebind har en vanntett hinne på den ene siden for å holde urinen i bindet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...