Gjest sjdg Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg vet jeg burde bestille meg en gynekologisk undersøkelse. Har visst det i mange år, men jeg tør bare ikke. Tenker bare "ALDRI I LIVET!!!". På legekontoret der jeg går er det bare en kvinnelig lege. Hun er utenlandsk så jeg forstår nesten ikke hva hun sier, dessurten er hun sur. Fastlegen min er en snill mann i 50-åra. Men jeg grøsser av tanken å skulle skreve for han. Er 27 år og har vært til gynekologisk undersøkelse en gang, og da ble jeg presset til det etter en voldtekt. Politiet kjørte meg til et sykehus som lå 2 timer unna. Legen som måtte stå opp midt på natta ble kjempesint da jeg sa at jeg ikke ville.... Blir så frustrert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224301-gynekologisk-unders%C3%B8kelse-livredd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Gå til primærlegen din og be han henvise deg til en gynekolog med begrunnelse i overgrep. Jeg var selv til gynekolog nylig, og det er slett ikke morsomt, men det går på et vis når jeg for det første kommer til en som er profesjonell og kvinne. Jeg vet ikke om det er smerte eller blottstillelse du er reddest for, kanskje begge deler. Av og til er det en god ide å ha en venninne med seg som venter på deg på venterommet, og kan være sammen med deg i tiden etterpå. Reaksjonen kommer ofte etterpå. Det er også lov å bruke sobril eller annet angstdempende før og etter. Det hjelper meg. Jeg har fått purrebrev to ganger om å ta livmorhalsprøve (bør gjerne tas hvert tredje år, men det er dog et tilbud) Jeg har utsatt det, men det er tryggest, så jeg bestilte time til slutt. Nå er det gjort. Jeg sov noen timer etterpå, men det gikk bedre enn fryktet. Jeg håper du får mot til å gjøre det, og be legen skrive ut noen sobril til deg hvis du ikke har. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224301-gynekologisk-unders%C3%B8kelse-livredd/#findComment-1682440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.