Gå til innhold

hjelp, katta mi lukter drit

Anbefalte innlegg

Gjest cannnk
Skrevet

passer to katter, den ene er hannkatt og ganske stor, men ikke langhåret. Han lukter helt forferdelig av BÆSJ, altså pelsen. Hva kan det være? Han går på kasse inne. Vasker han seg for lite, burde jeg prøve vaske han? Har ikke badekar, har dusj. Eller kan jeg ta et vått håndkle å prøve vaske og gni litt?...

Gjest katte-elsker
Skrevet

Jeg har pleid å bade mine katter en gang hvert halvår. De hater det! Men det anbefales. Kan være lurt å være to, for katten kan klore.

Jeg putter katten i vasken, der jeg på forhånd har fylt opp vann og egen dyreshampoo (brukte også en gang Lactacyd uten parfyme, det funka greit). For å få bort alt etterpå, må du ta hånddusjen til slutt, la det da renne bare en liten stråle så ikke katten skal bli så redd.

Du må ikke slippe katten ut de første dagene etter dette, fordi fettlaget må bygge seg opp igjen. Ellers kan den bli syk.

Gjest togli
Skrevet

Jeg opplevde en gang at den ene katten vår kom inn i huset og stinka bæsj! Jeg så noe brunt i pelsen bak *usj* - og tok katta med i dusjen. Der dusja jeg den i baken så godt jeg kunne. Katta var spinnvill og klorte som en tulling, men tøffe meg klarte det *triumferer*

Etterpå tørka jeg godt med et håndkle og katta lukta som "ny" ;-)

Vi fikk kattene når de var fire mnd gamle og den ene katten hadde tendenser til å ikke klare å vaske seg godt nok bak til den var runt 8-9 mnd gammel. Nå er hun 11 mnd gammel og alltid gullende ren. Det er mulig kattene blir flinkere med hygienen etterhvert som de vokser?

Skrevet

Hei.. vis katten er voksen så kan det være veldig vanskelig å bade den vis den ikke er vant til det. men du kan prøve forsiktig å ha på litt vann (lunkent,men ikke for kaldt) bære katten til dusjen å la han stå der å se litt på det, ettr en stund kan du prøve å lokke han inn i dusjen,ikke spyl på han da det kan bli litt skummelt for an,men ta vann i håndn din å hell over han,syntes han det virker greit etter en stund kan du med svak stråle spyle forsiktig på han. vask alltid med bare litt KATTE SHAMPO for vis man bruker noe annet så ødelegges fett laget kattene har i pelsen!! skyll deretter godt,å tørk så mye du kan med håndkle, så må du føhne pelsen for å få han helt tørr vis ikke kan han få infeksjoner i huden siden han ikke blir tørr fort nok. ikke ha føhneren på for varmt å ikke hold den på et sted,blås fort ovet hele katten til han er helt tørr.

Lykke til

Skrevet

Jeg vaska bakenden på Katten Sabeltann en gang han stinket tiss.

Han var sur på meg i flere timer. Måtte mange biter skinke til for å blidgjøre han.

Jeg tror du bare skal ta katta i vasken, jeg. Og ha litt godis parat...

Skrevet

Bad den. Selv om den ikke liker det, så har den ikke vondt av det. Min foretrukne metode for å bade katter er å ha en stor balje med varmt vann (og evt. katteshampo), og så sette dem oppi med bena først. Hvis vannet når den litt lenger opp enn under magen, så er det passe dybde. Så er det bare å bade den. De fleste katter er mer redde for rennende/sprutende vann enn for en balje med vann.

"..........................................."

Gjest cannnk
Skrevet

Jeg vaska bakenden på Katten Sabeltann en gang han stinket tiss.

Han var sur på meg i flere timer. Måtte mange biter skinke til for å blidgjøre han.

Jeg tror du bare skal ta katta i vasken, jeg. Og ha litt godis parat...

jeg tviler på at jeg får plass til katten i vasken (han er ekstremt stor), men får prøve tipset med badebalje og kattesjampo. takk for alle svar.

Skrevet

jeg tviler på at jeg får plass til katten i vasken (han er ekstremt stor), men får prøve tipset med badebalje og kattesjampo. takk for alle svar.

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...