Salia Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Heisann! Jeg håper du kan svare på dette. Jeg har hatt et stort problem med vektøkning de siste 3-4 månedene. I løpet av denne tiden har jeg gått opp over 10 kilo. I starten gikk jeg opp ca 1 kilo i uken. Kanksje ikke så rart siden jeg ikke fikk rørt meg så mye pga en operasjon jeg hadde i skulderen 14. des. (total luksasjon i AC leddet var den tekniske betegnelsen) Problemet er at jeg fortsetter å gå opp i vekt enda selv om jeg på ingen måte overspiser, jeg går tur ca 30 min hver morgen og svømmer 2 ganger i uken (så mye jeg får tid til med henting av barn osv). Nå går jeg opp mellom 200 og 400 gram hver uke. Jeg blir frustrert og oppgitt når det ikke ser ut til å hjelpe uansett hva jeg gjør. Til å begynne med trodde jeg vektøkningen hadde med at jeg sluttet å røyke, men det kan da ikke være det som er grunnen nå lenger (sluttet i beg av desember)? Jeg prøver å sette opp en glad maske for omgivelsene mine og fortsetter med den aktiviteten jeg har nevnt. Men jeg blir stadig mer deprimert og frustrert inni meg når jeg ser at det overhodet ikke hjelper. Snarere tvert i mot. Har du noe godt råd til meg?? Mvh Maja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224382-hva-skjer-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Noen av kiloene kan kanskje tilskrives røyke-slutt. Nikotin stimulerer tarm-aktiviteten, og setter kroppen i en viss stress-beredskap. Mange som slutter å røyke spiser ubevisst litt mer til hvert måltid, og finner "noe annet" å kose seg med i kaffe-pausene. Tenk nøye gjennom dette. Men synes du bør kontakte fastlegen din for en sjekk. Særlig stoffskiftet bør måles. Dersom det ikke er noe galt med stoffskiftet, MÅ det være en ubalanse mellom inntak og forbruk av kalorier, og med riktig kost og mosjon vil du gradvis kunne gå ned igjen. Det er uansett mye farligere for helsen å røyke enn å være litt overvektig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224382-hva-skjer-med-meg/#findComment-1683785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.