Gå til innhold

Yrkesrettet attføring/økonomi/barnepass osv


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg har arbeidet i 15 år som tegner og har fått musearm. Nå skal jeg begynne på yrkesrettet attføring.

Vi har tre barn på 7 år, 9 år og 9 måneder.

To av barna må ha tilsyn. Gutten på 7 år må på SFO kr. 1400,-. Babyen må i barnehage kr. 2890,-.

Mannen min har tjent 235000 i fjor og jeg har tjent det samme.

Nå er vi veldig usikre på hvordan vi skal klare dette.

Vi lurer på om vi kan motta kontantstøtte slik at mannen min kan redusere sin stilling og om vi kan klare dette, men dette regnestykket blir for vanskelig for oss. Det er også noe om at hvis vi tjener under 281 000 til sammen kan vi få støtte til barna.

Er det noen mulighet å få hjelp et eller annet sted til dette?

Det haster for oss nå.

Det kan bli snakke om mange år på attføring for min del.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det finnes ikke noen ordninger for støtte til barnepass annet enn kontantstøtten. For å få den (helt eller delvis) er det kun et krav at barnet ikke har avtale om barnehage så mye som 32 timer pr uke.

Ta kontakt med aetat for vurdering av støtte til husholdsutgifter, med trygdekontoret fr vurdering av kontantstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...