Gå til innhold

En hest er enklere å snakke med

Anbefalte innlegg

Skrevet

En slektning jobber i prosjekt med hester og problembarn/ungdom.

Det fungerer utrolig bra, problemene er ofte borte som med et trylleslag.

Har du noen tanker om hvorfor?

Er det enklere å forholde seg til dyr enn til mennesker?

Mange endrer seg også når de får kontakt med småbarn. Er det enklere å forholde seg til barn?

Gjest amourina
Skrevet

Seff er det enklere å forholde seg til dyr! Kjæresten min blir glad hver gang han møter en bikkje, og er ikke så pratsom ellers. Poenget? Vet ikke, men han er jo mann...

Skrevet

Seff er det enklere å forholde seg til dyr! Kjæresten min blir glad hver gang han møter en bikkje, og er ikke så pratsom ellers. Poenget? Vet ikke, men han er jo mann...

En gammel, ensom og trist dame levet sikkert et par år lenger på grunn av en liten støyende fjærball av en undulat som hun fikk i gave (den hadde et brukket ben og gikk for halv pris).

Hun døde like etter at undulaten gikk heden.

Gjest amourina
Skrevet

En gammel, ensom og trist dame levet sikkert et par år lenger på grunn av en liten støyende fjærball av en undulat som hun fikk i gave (den hadde et brukket ben og gikk for halv pris).

Hun døde like etter at undulaten gikk heden.

Sikkert! Så trist :´-(

Skrevet

Sikkert! Så trist :´-(

Synd at den lille fyren døde så fort, ellers hadde dama levet lenger også. Hun var ikke syk, bare ga opp og døde stille etter 3 dager.

Skrevet

En hund fungerer også på samme måten.

Tror det er fordi dyrene lytter uten å fordømme og uten å komme med teite svar. De bare er der. Det virker som om de virkelig hører etter og de koser med deg og gir deg trøst.

(Sukk, savner hunden vi hadde jeg...)

Gjest amourina
Skrevet

Synd at den lille fyren døde så fort, ellers hadde dama levet lenger også. Hun var ikke syk, bare ga opp og døde stille etter 3 dager.

Men det må jo være like greit? Istedenfor å plages av sykdom osv.... Dø når det passer, liksom?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Utrolig trist. Man kan visst dø av ensomhet.

Man kan komme veldig nær en dyrevenn, men hun kunne sikkert ha trengt noen flere venner å falle tilbake på?

Vi mennesker (og dyrene) har sterke sosiale og følelsesmessige behov. Tror det dyrene kan gi oss er nettopp disse tingene - at vi kommuniserer direkte gjennom følelser, og ikke trenger gå omveien om ordene.

Ord kan til tider bli for intellektuelle og kravstore...

En annen ting er kanskje at kontakten med dyrene fører oss litt nærmere naturen. Vi er jo en del av naturen, men oppfører oss kanskje ikke helt deretter lenger..?

Skrevet

En hund fungerer også på samme måten.

Tror det er fordi dyrene lytter uten å fordømme og uten å komme med teite svar. De bare er der. Det virker som om de virkelig hører etter og de koser med deg og gir deg trøst.

(Sukk, savner hunden vi hadde jeg...)

Enklere å forholde seg til og krever ikke det kompliserte sosiale systemet vi mennesker har.

Skrevet

Enklere å forholde seg til og krever ikke det kompliserte sosiale systemet vi mennesker har.

Nja... Hester er ytterst følsomme for kroppsspråk og hester imellom reagerer på ørsmå endringer i kroppsspråket sitt for å si hverandre ting.

Skrevet

Her er dyr helt klart enklest å forholde seg til. Småbarn kommer sist.

Vet ikke hvorfor dyr. En "kamerat" som alltid er det, trenger ikke sloss og mase om å få litt kos og oppmerksomhet, trenger ikke lure på hva den synes om deg, for den er du topp nesten uansett hva du gjør! Og man kan være helt seg selv uten at den synes du er idiot eller ekkel! :D

Og hadde jeg bare fått katta mi inn nå hadde alt vært supert!

Skrevet

Det også!

Skrevet

Her er dyr helt klart enklest å forholde seg til. Småbarn kommer sist.

Vet ikke hvorfor dyr. En "kamerat" som alltid er det, trenger ikke sloss og mase om å få litt kos og oppmerksomhet, trenger ikke lure på hva den synes om deg, for den er du topp nesten uansett hva du gjør! Og man kan være helt seg selv uten at den synes du er idiot eller ekkel! :D

Og hadde jeg bare fått katta mi inn nå hadde alt vært supert!

Jeg ga hesten gulrot og eple, men likevel beit den meg.

Skrevet

Jeg ga hesten gulrot og eple, men likevel beit den meg.

Dyr er enkli fryktelig smarte også.....:-P

Neida.

Skrevet

Dyr er enkli fryktelig smarte også.....:-P

Neida.

Den tenkte sikkert "Gjerrigknark! Så lite godsaker bare for å erte meg. Kanskje hvis jeg biter, så vil han skjønne at det må mer bestikkelser til å blir venner med meg".

Skrevet

Den tenkte sikkert "Gjerrigknark! Så lite godsaker bare for å erte meg. Kanskje hvis jeg biter, så vil han skjønne at det må mer bestikkelser til å blir venner med meg".

:-D De kan være faen så utspekkulert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...