Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har problemer med en kroppslukt som jeg faktisk ikke lukter selv, og det er jo litt kjedelig..Jeg får tilbakemeldinger om at det lukter rett og slett dritt eller promp, tiltross for at jeg ikke isåfall er den skyldige. Ellers har jeg en utmerket luktesans. Jeg har mine mistanker om at jeg kan ha en laktose intoleranse, siden jeg ofte kan ha oppblåst mage særlig om jeg spiser eller drikker mat med stort melkeinnhold. Kan dette være en del av problemet? Håper dere kan hjelpe meg, da dette er litt pinlig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224608-bo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Melkeprodukter kan gi dårlig ånde, særlig i kombinasjon med treg fordøyelse. Synes du kan kontakte fastlegen din for å ta tester mtp mat-intoleranser. Andre blodprøver mtp fordøyelse og stoffskifte kan også taes. Du kan selv prøve om plagene bedres ved å kutte ut melkeprodukter. Enkelte urter bedrer sjenerende lukt, f.eks kruspersille. Kjøp gode deodoranter, og bruk eventuelt sukkerfie pastiller for friskere smak/lukt. Kanskje tannlegen din også bør sjekke om du har betennelser i munnhulen som årsak til vond lukt. Det er vanlig at man blir "immun" mot sin egen kroppslukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224608-bo/#findComment-1690559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...