Gå til innhold

Jerntilskudd

Anbefalte innlegg

Gjest Juica
Skrevet

Noen som vet om de selger jerntilskudd på matbutikker? Meny f.eks?

Skrevet

De fleste dagligvarebutikker har Floradix som er et urtebasert jerntilskudd.

Fungerer kjempebra uten at du blir forstoppet!

Gjest Juica
Skrevet

De fleste dagligvarebutikker har Floradix som er et urtebasert jerntilskudd.

Fungerer kjempebra uten at du blir forstoppet!

Takk for svar :)

Har du prøvd den selv? Og viss du har det, testet du for jernmangel først?

Skrevet

De selger hvertfall Floradix. En naturlig mikstur tilsatt C-vitamin som gjør at jernet tas opp ekstra godt i kroppen. Tror den selges i de fleste daglivarebutikker.

Skrevet

En skal alltid teste jerninnhold før en begynner med jerntilskudd. Det kan jo være andre ting som gjør det trøtt og slapp, som feks. b12 mangel. For mye jern ( Hemokromatose) gir faktisk samme symptomer som for lite jern(jernanemi).

Skrevet

Jeg heter jo ikke jubalong 70, men svarer fordet.

Jeg fikk beskjed om kraftig jernmangel (ikke anemi) av legen. Fikk resept på jernpiller, men fikk tips av venninne om Floradix da dette er et rent naturpreparat. har tatt dette daglig. Tok en kontroll av jernlageret forleden og det var ikke antydning til jernmangel.

Anbefales! Husk at C-vitamin er veldig viktig for at kroppen skal ta opp jernet. Floradix har C-vitamin i seg så da slipper du tenke så veldig på dette. OG du slipper maveproblemer som vanlige jernepiller har lett for å gi.

Lykke til!

Gjest Jucia
Skrevet

En skal alltid teste jerninnhold før en begynner med jerntilskudd. Det kan jo være andre ting som gjør det trøtt og slapp, som feks. b12 mangel. For mye jern ( Hemokromatose) gir faktisk samme symptomer som for lite jern(jernanemi).

Jeg er klar over det :) .

bugge -jenta
Skrevet

Jeg fikk beskjed om kraftig jernmangel (ikke anemi) av legen. Fikk resept på jernpiller, men fikk tips av venninne om Floradix da dette er et rent naturpreparat. har tatt dette daglig. Tok en kontroll av jernlageret forleden og det var ikke antydning til jernmangel.

Anbefales! Husk at C-vitamin er veldig viktig for at kroppen skal ta opp jernet. Floradix har C-vitamin i seg så da slipper du tenke så veldig på dette. OG du slipper maveproblemer som vanlige jernepiller har lett for å gi.

Lykke til!

Jeg prøvde Floradix en periode, men følte meg som en vampyr. Smaken ble bare verre og verre, og blodsmaken var grusom. Heldig er du som tydeligvis ikke opplevde det slik. Aldri mer for meg.

Gjest Jucia
Skrevet

Jeg prøvde Floradix en periode, men følte meg som en vampyr. Smaken ble bare verre og verre, og blodsmaken var grusom. Heldig er du som tydeligvis ikke opplevde det slik. Aldri mer for meg.

Blodsmak!? Er det flytende og ikke tabletter???

bugge -jenta
Skrevet

Blodsmak!? Er det flytende og ikke tabletter???

Den Floradixen jeg prøvde var absolutt flytende, men kanskje du liker den for det jeg vet. Smaken er jo så forskjellig. Liker ikke øl heller jeg. Jeg holder meg til jerntabletter hvis jeg skulle trenge tilskudd.

Skrevet

Uff da.

Nå skal jo den brukes opp innen rimelig tid etter åpnet flaske. Den hadde ikke gått ut på dato da? Nei heldigvis har jeg ikke opplevd noe sånt.

Skjønner godt du ikke fiksa det da ja!

Stakkars deg!

Skrevet

Den Floradixen jeg prøvde var absolutt flytende, men kanskje du liker den for det jeg vet. Smaken er jo så forskjellig. Liker ikke øl heller jeg. Jeg holder meg til jerntabletter hvis jeg skulle trenge tilskudd.

Geitost og leverpostei er jernholdig. Drikker man appelsinjuice til tas det enda bedre opp. Funka på meg da jeg var gravid, for da var det ikke mange smaker jeg fiksa gitt.

Gjest baremei
Skrevet

Geitost og leverpostei er jernholdig. Drikker man appelsinjuice til tas det enda bedre opp. Funka på meg da jeg var gravid, for da var det ikke mange smaker jeg fiksa gitt.

Jerntilsatsen i geitost/brunost er fjernet. Den eneste gjenlevende brunostvarianten med jern er Litago.

Skrevet

Jerntilsatsen i geitost/brunost er fjernet. Den eneste gjenlevende brunostvarianten med jern er Litago.

Er det sant! Å jeg som har gafla i meg geitost........

Gjest baremei
Skrevet

Er det sant! Å jeg som har gafla i meg geitost........

Ja, jeg er ganske så sikker på det, dessverre. Så mangler du jern, får du nok ta en snaps floradix til geitost-skiva:-) Les bakpå pakningen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Lykke til!

Søstra mi påstår at Floradix er det beste avføringsmiddelet som finnes...

Og jeg er helt enig med Bugge-jenta når det gjelder smaken, det smaker blod! Helt jævlig. Poden måtte ta det en periode og vi kamuflerte det i sanasol, funka greit det.

Skrevet

Jeg brukte den i de to første svangerskapene etter å ha fått beskjed om å ta jerntilskudd.

Verdiene gikk opp og alt var flott!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...