Gjest Juica Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Noen som vet om de selger jerntilskudd på matbutikker? Meny f.eks? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 De fleste dagligvarebutikker har Floradix som er et urtebasert jerntilskudd. Fungerer kjempebra uten at du blir forstoppet! 0 Siter
Gjest Juica Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 De fleste dagligvarebutikker har Floradix som er et urtebasert jerntilskudd. Fungerer kjempebra uten at du blir forstoppet! Takk for svar Har du prøvd den selv? Og viss du har det, testet du for jernmangel først? 0 Siter
mariamamma Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 De selger hvertfall Floradix. En naturlig mikstur tilsatt C-vitamin som gjør at jernet tas opp ekstra godt i kroppen. Tror den selges i de fleste daglivarebutikker. 0 Siter
mojmoj Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Takk for svar Har du prøvd den selv? Og viss du har det, testet du for jernmangel først? En skal alltid teste jerninnhold før en begynner med jerntilskudd. Det kan jo være andre ting som gjør det trøtt og slapp, som feks. b12 mangel. For mye jern ( Hemokromatose) gir faktisk samme symptomer som for lite jern(jernanemi). 0 Siter
mariamamma Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Takk for svar Har du prøvd den selv? Og viss du har det, testet du for jernmangel først? Jeg heter jo ikke jubalong 70, men svarer fordet. Jeg fikk beskjed om kraftig jernmangel (ikke anemi) av legen. Fikk resept på jernpiller, men fikk tips av venninne om Floradix da dette er et rent naturpreparat. har tatt dette daglig. Tok en kontroll av jernlageret forleden og det var ikke antydning til jernmangel. Anbefales! Husk at C-vitamin er veldig viktig for at kroppen skal ta opp jernet. Floradix har C-vitamin i seg så da slipper du tenke så veldig på dette. OG du slipper maveproblemer som vanlige jernepiller har lett for å gi. Lykke til! 0 Siter
Gjest Jucia Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 En skal alltid teste jerninnhold før en begynner med jerntilskudd. Det kan jo være andre ting som gjør det trøtt og slapp, som feks. b12 mangel. For mye jern ( Hemokromatose) gir faktisk samme symptomer som for lite jern(jernanemi). Jeg er klar over det . 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg heter jo ikke jubalong 70, men svarer fordet. Jeg fikk beskjed om kraftig jernmangel (ikke anemi) av legen. Fikk resept på jernpiller, men fikk tips av venninne om Floradix da dette er et rent naturpreparat. har tatt dette daglig. Tok en kontroll av jernlageret forleden og det var ikke antydning til jernmangel. Anbefales! Husk at C-vitamin er veldig viktig for at kroppen skal ta opp jernet. Floradix har C-vitamin i seg så da slipper du tenke så veldig på dette. OG du slipper maveproblemer som vanlige jernepiller har lett for å gi. Lykke til! Jeg prøvde Floradix en periode, men følte meg som en vampyr. Smaken ble bare verre og verre, og blodsmaken var grusom. Heldig er du som tydeligvis ikke opplevde det slik. Aldri mer for meg. 0 Siter
Gjest Jucia Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg prøvde Floradix en periode, men følte meg som en vampyr. Smaken ble bare verre og verre, og blodsmaken var grusom. Heldig er du som tydeligvis ikke opplevde det slik. Aldri mer for meg. Blodsmak!? Er det flytende og ikke tabletter??? 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Blodsmak!? Er det flytende og ikke tabletter??? Den Floradixen jeg prøvde var absolutt flytende, men kanskje du liker den for det jeg vet. Smaken er jo så forskjellig. Liker ikke øl heller jeg. Jeg holder meg til jerntabletter hvis jeg skulle trenge tilskudd. 0 Siter
mariamamma Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg prøvde Floradix en periode, men følte meg som en vampyr. Smaken ble bare verre og verre, og blodsmaken var grusom. Heldig er du som tydeligvis ikke opplevde det slik. Aldri mer for meg. Uff da. Nå skal jo den brukes opp innen rimelig tid etter åpnet flaske. Den hadde ikke gått ut på dato da? Nei heldigvis har jeg ikke opplevd noe sånt. Skjønner godt du ikke fiksa det da ja! Stakkars deg! 0 Siter
mariamamma Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Den Floradixen jeg prøvde var absolutt flytende, men kanskje du liker den for det jeg vet. Smaken er jo så forskjellig. Liker ikke øl heller jeg. Jeg holder meg til jerntabletter hvis jeg skulle trenge tilskudd. Geitost og leverpostei er jernholdig. Drikker man appelsinjuice til tas det enda bedre opp. Funka på meg da jeg var gravid, for da var det ikke mange smaker jeg fiksa gitt. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Geitost og leverpostei er jernholdig. Drikker man appelsinjuice til tas det enda bedre opp. Funka på meg da jeg var gravid, for da var det ikke mange smaker jeg fiksa gitt. Jerntilsatsen i geitost/brunost er fjernet. Den eneste gjenlevende brunostvarianten med jern er Litago. 0 Siter
mariamamma Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jerntilsatsen i geitost/brunost er fjernet. Den eneste gjenlevende brunostvarianten med jern er Litago. Er det sant! Å jeg som har gafla i meg geitost........ 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Er det sant! Å jeg som har gafla i meg geitost........ Ja, jeg er ganske så sikker på det, dessverre. Så mangler du jern, får du nok ta en snaps floradix til geitost-skiva:-) Les bakpå pakningen for sikkerhets skyld. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg heter jo ikke jubalong 70, men svarer fordet. Jeg fikk beskjed om kraftig jernmangel (ikke anemi) av legen. Fikk resept på jernpiller, men fikk tips av venninne om Floradix da dette er et rent naturpreparat. har tatt dette daglig. Tok en kontroll av jernlageret forleden og det var ikke antydning til jernmangel. Anbefales! Husk at C-vitamin er veldig viktig for at kroppen skal ta opp jernet. Floradix har C-vitamin i seg så da slipper du tenke så veldig på dette. OG du slipper maveproblemer som vanlige jernepiller har lett for å gi. Lykke til! Søstra mi påstår at Floradix er det beste avføringsmiddelet som finnes... Og jeg er helt enig med Bugge-jenta når det gjelder smaken, det smaker blod! Helt jævlig. Poden måtte ta det en periode og vi kamuflerte det i sanasol, funka greit det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Takk for svar Har du prøvd den selv? Og viss du har det, testet du for jernmangel først? Jeg brukte den i de to første svangerskapene etter å ha fått beskjed om å ta jerntilskudd. Verdiene gikk opp og alt var flott!!!!!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.