Gå til innhold

Trynefaktor blant lærerene

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Nei, det har i grunn aldri jeg gjort heller.

Det er jo forståelig at du ikke har identifisert deg med dronningen;)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• amerikafareren

13

• Mary Poppins

10

• ¤ Skara ¤

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo forståelig at du ikke har identifisert deg med dronningen;)

Ei heller med kongen.

amerikafareren
Skrevet

Ei heller med kongen.

Det hadde vært enklere for deg. Kong Harald er grei han;)

Gjest ildsint student
Skrevet

Men du nevner aldri hvorfor han ikke tok prøven?? Var han syk? Han kan jo ikke straffes for at han er syk?

Nei, han var ikkje syk.. eller det vil si han var "syk" av alkoholen han drakk dagen før..

Gjest ildsint student
Skrevet

huffda, skriver eg virkelig så dårlig at det ser ut som om at eg kommer fra vidergående? :) hehe... og hvor har dere fått fra at eg er hokjønn?

OK, eg suger helmaks i norsk!!

ser det er noen som klager på at det var for lite opplysninger men tenkte at skrev eg side ned og side opp så var det ingen som kom til å lese dette innlegget :)

jaja.. drit i det da.. elvene skulle snakke med inspektøren imorgen så vi får se hva som skjer da

..

Skrevet

Uff jeg har ett skremmende eksepel fra skolen:((

I klassen vår gikk det en gutt som var utrolig flink i alle fag+ veldig godt likt av alle!

En (flink) norsk lærer vi hadde så veldig opp til denne gutten, kammeraten hans var ikke fult så flink men jobbet kjempe bra!(han var ikke så godt likt av læreren)

De klekket ut en plan til neste prøve, de skulle bytte oppgavene når de var ferdig og signere med navna sine:)))

Han som altid lå på 5 og 6 fikk 5+ og han som lå på 3ere fikk svak 3:)))

Det ble ett sant H.....når gutta sa i fra om dette, læreren ble langtids sykemeldt,men dette skal jo f....meg ikke skje mener nå jeg!!

Vi fikk en ny Norsk lærer som ikke viste hvem han favoritiserte, dette er jo en del årsiden så får tro å håpe sånne lærere ikke fins i skolesystemet i dag!

Hadde et par sånne lærere jeg også. Engelsk lærern min fiksa ikke meg. Jeg rakk alltid opp hånda ved spørsmål, men ble aldri spurt. Jeg var god i engelsk men han fant alltid en unskyldning til å gi meg dårlig karrakter. Etter opphold på sykehus i 3.gym måtte jeg levere en oppgave for sent. Dette var en "fri tolkning" av et bilde.

Karakteren ble satt til 2 +, det var ikke en eneste grammatikalsk feil. Han begrunnet karrakteren med at jeg hadde tolket oppgaven feil! Det var en oppgave av typen "fri tolkning-lag din egen historie! Klaget til rektor, men klagefristen var gått ut, og mitt sykehusopphold ble ikke tatt hensyn til. Av annen engelsklærer fikk jeg 5+ på samme oppgave.

Vi hadde en norsklærer som også hadde sine klare favorittelever. Disse fikk toppkarakter uansett. Jeg fikk konsekvent 3/4. Hun gikk ut i svangerskapspermisjon og vi fikk vi ny norsklærer. Jenta som stadig fikk 6 gikk ned til 3/4 og jeg opp til 5+.

Det tragiske er at disse karrakterene skal følge oss resten av livet.

Musikk var mitt felt og jeg fikk stort sett 6 på prøver, muntlig som skriftlig. Da standpunktkarrakteren kom fikk jeg og en annen jente 5. Den andre jenta hadde fått flere 4'ere enn 5'ere. Jeg hadde fått langt flere 6'ere enn 5'ere. Da jeg påpekte dette var svaret at jeg kunne så mye fra før og den andre jenta hadde måttet jobbe hardere...... Flott å belønne folk for innsats, men jeg gjorde også hver eneste oppgave, og det var jeg som hjelp denne jenta å få de karrakterene hun fikk. Sukk.

Jaja er jo glad på hennes vegne men kunne ikke jeg få lov å få stråle litt også. Om så bare i denne ene standpunktkarrakteren. barnslig av meg, men dog ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg framsto ikke som snill og uskyldig. Jeg var snill og uskyldig. Jeg er fortsatt snill og uskyldig.

Men det vet du godt. :)

Ja, jeg vet vel egentlig det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...