Gå til innhold

svigerforeldre

Gjest stresser for ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal jeg egentlig bry meg og gjøre for dem? De bor et stykke borte, så jeg sender mail og bilder i posten. Sjelden jeg får svar, og i så fall er det en kort mail: takk for bildene. Skal jeg bry meg med å skrive osv.? De viser ellers liten interesse synes jeg. Nå kommer de snart en tur, men vi vet ikke når og hvor lenge. Og selv om det er koselig for barna med besøk tenker jeg på økte utgifter (mat). Siden mannen min arbeider blir det meg som må være sammen med de. Sist de hadde med "gave" betalte mannen min for den..... De er så gnine.

Skrevet

Men de bør vel komme til dere mens dere begge er hjemme, f. eks. ei helg?

Og mannen din kan vel kanskje be dem om å legge i litt i maten?

Skrevet

Men de bør vel komme til dere mens dere begge er hjemme, f. eks. ei helg?

Og mannen din kan vel kanskje be dem om å legge i litt i maten?

De blir nok lengre enn en uke.

Skrevet

Jeg synes du høres litt gnien ut selv, jeg. Hvis de bor et stykke unna er det vel ikke så ofte de er på besøk? Når man har gjester over en kortere periode synes jeg man skal betale maten. Er det snakk om veldig mange mennesker eller gjester som blir boende lenge er det greit å spleise.

Skrevet

Det kan godt hende de bryr seg veldig mye om dere selv om de ikke viser det slik som du forventer. Noen er ikke så flinke til å gi tilbakemeldinger.

Hvis de ikke er så mange dager ville jeg vartet opp og ryddet etter dem, og så unnet meg en god cognac når de var reist igjen - en belønning til meg selv for at jeg klarte å være en god vertinne selv om jeg helst så at de holdt seg hjemme ;)

mumitrollet
Skrevet

Når jeg besøker mine foreldre så betaler de for maten. Når de besøker oss betaler jeg. Synes det er tullete å "spleise" sånn som du antyder.

Gjest Blondetopp
Skrevet

Du er kanskje litt gnien selv, også? Dere høres ikke hyggelige ut noen av dere, så jeg er glad jeg skal et annet sted i påska ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Det kan vel umulig forventes at du skal være sammen med dem og legge opp program og meny for hver eneste dag? Har godt forhold til mine svigerforeldre, men det spørs om jeg hadde orket dette i over en uke. Da hadde jeg forventet at mannen min tok litt fri.

Synes det er smålig å bry seg om pengene til mat, med mindre dere har MEGET anstrengt økonomi.

Husk at det er viktig for barna å ha kontakt med besteforeldrene, tenkt at du gjør det for deres skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...