Gå til innhold

Topptekst kun første side i Word

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva jeg gjør for at topptekst kun skal vises på første siden? Skal forøvrig bunntekst kun på første side, også...

Takker...

Fortsetter under...

Skrevet

Sett inn det du skal ha på første side og velg deretter fra menyen: Fil - Utskriftsformat - Oppsett og kryss av for "Spesiell førsteside" omtrent midt i boksen.

Skrevet

Sett inn det du skal ha på første side og velg deretter fra menyen: Fil - Utskriftsformat - Oppsett og kryss av for "Spesiell førsteside" omtrent midt i boksen.

jo, det fant jeg.. men da jeg skrev ut slik jeg skal ha det fant jeg ut at det er på side 2 jeg skal ha topptekst og bunntekst...og bare på side 2 (av 4 sider) Har du en løsning på det, også :-)

Skrevet

jo, det fant jeg.. men da jeg skrev ut slik jeg skal ha det fant jeg ut at det er på side 2 jeg skal ha topptekst og bunntekst...og bare på side 2 (av 4 sider) Har du en løsning på det, også :-)

Da hadde jeg (som ikke er noen Word-ekspert) lagret førstesiden som et dokument for seg selv, slik at side 2 ble side 1 i hoveddokumentet, og brukt metoden ovenfor på det som da liksom er side 1.

Evt. sidetall lar seg regulere, slik at du ikke får to stk. side 1.

Men det kan hende noen drevne tekstbehandlere har en bedre løsning.

Skrevet

Da hadde jeg (som ikke er noen Word-ekspert) lagret førstesiden som et dokument for seg selv, slik at side 2 ble side 1 i hoveddokumentet, og brukt metoden ovenfor på det som da liksom er side 1.

Evt. sidetall lar seg regulere, slik at du ikke får to stk. side 1.

Men det kan hende noen drevne tekstbehandlere har en bedre løsning.

Takker for god hjelp og gode tips!

Siden jeg skal skrive ut 4 sider på 2 ark i A5-format blir det så "trælete", men jeg får prøve litt forskjellig.

Skrevet

Du kan sette inn skift, på "sett inn" - "skift", men husker ikke hvilken du skal bruke i ditt tilfelle.

Du setter da i tilfelle et skift før den aktuelle siden og et skift etter sånn at du får mulighet til å få topptekst og bunntekster på de områdene du vil. Det blir akkurat det samme som skjer når man velger spesiell førsteside, bare at da gjør word det for deg.

Annonse

Skrevet

Siden jeg skal skrive ut 4 sider på 2 ark i A5-format blir det så "trælete", men jeg får prøve litt forskjellig.

Da må du bruke inndelingsskift (section breaks på engelsk). Du setter inn et inndelingsskift på Sett Inn-menyen. Når du etterpå er i toppteksten, så må du klikke på knappen "Koble til forrige", slik at det ikke lenger står "Samme som forrige" oppe i høyre hjørne. Hvis du nå går inn i Fil - Utskriftsformat - og ber om at det i DENNE inndelingen (og ikke hele dokumentet) skal være spesiell førsteside, så er du i boks.

:-)

Skrevet

... bare hyggelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...