Gå til innhold

"greit" å "aldri" ha mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest menneske
Skrevet

jeg har gått på yasmin i 3-4 måneder, og opplevde den første mellomblødningen som ganske ubehagelig..mensen ble verre enn da jeg ikke gikk på pillen. begynnte egentlig på pillen for å slippe menssmerter/plager og for å kunne utsette mensen... men siden menssmertene ikke bedret seg, tenkte jeg at det er like greit å slippe hele mensen...mange sier at de utsetter mensen med pillen, og kun har mensen få ganger i året,nesten aldri... er dette greit? selv om det er i "strid" med kroppens naturlige gang? jeg har ikke hatt mensen siden sluttet av januar nå, og kunne egentlig tenke meg å fortsette slik...HVIS det ikke er farlig/uheldig for kroppen min.....

har ikke mye bivirkninger etter pillen, bare litt brystspreng i perioder..

også lurer jeg på, er dere veldig nøyaktige med å ta pillen samme tid hver dag? jeg tar den om kvelden, men kan variere fra kl 9-3 på natta,alt etter når jeg legger meg... dette har vel ingen innvirkning på pillens funksjon? antar at det ikke har det, men..vil være på den sikre siden...

Skrevet

Alt tyder på at det er helt greit å ikke ha mensen ja; mht. faren for enkelte typer kreft er det til og med gunstig med færrest mulig sykluser. Men bruker man P-piller el.l. så har man jo ikke eggløsning uansett om man tar pauseblødningene eller ikke.

Skrevet

Mange får gjennombruddsblødninger allikevel etter en stund, hvis de skipper blødning over lengre tid. Men det finner du jo ut etterhvert.

Gjest ikke hatt mensen på 4 år
Skrevet

har hormonspiral og har ikke hatt mensen på fire år, noe som passer meg utmerket

Skrevet

Alt tyder på at det er helt greit å ikke ha mensen ja; mht. faren for enkelte typer kreft er det til og med gunstig med færrest mulig sykluser. Men bruker man P-piller el.l. så har man jo ikke eggløsning uansett om man tar pauseblødningene eller ikke.

Jeg hopper over "mensen" i 2-4 mnd så har jeg en "mensen" måned bare for å "lufte ut" og "rense systemet".

Går på Marvelon 28.

Skrevet

Jeg hopper over "mensen" i 2-4 mnd så har jeg en "mensen" måned bare for å "lufte ut" og "rense systemet".

Går på Marvelon 28.

Det høres bra ut; jeg har prøvd selv med NuvaRing men ender alltid bare opp med en 14-dagers mens av det... Burde kanskje hatt noen litt kraftigere greier, jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...