Gå til innhold

Finnes det noe deodorant for underlivet?


Gjest svetter nedentil

Anbefalte innlegg

Gjest svetter nedentil

Dette må være århundrets dummeste spørsmål på DOL, men jeg har en litt kinkig problem.

Jeg svetter så mye nedentil. Har mye utflod og føler at det rett og slett lukter svette og urin av meg, selv om jeg ikke lekker fra underlivet. Men det lukter sterkt, og jeg er redd for at andre kanskje også merker det. Tror ikke det er noe soppinfeksjon, bare at jeg svetter veldig ved trusa.

Finnes det noe middel for å dempe svetteukta der nede? Noen spesielle underbukser etc, som ikke gir så mye svettelukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uff ja...

Jeg har akkurat det samme problemet. Må skifte truse 2 ganger for dagen for jeg svetter så mye der.

Jeg vet ikke om noe, men er interessert i å vite om andre vet noe.

Du er ihvertfall ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lapis lazuli

Jeg har akkurat det samme problemet. Må skifte truse 2 ganger for dagen for jeg svetter så mye der.

Jeg vet ikke om noe, men er interessert i å vite om andre vet noe.

Du er ihvertfall ikke alene.

Tja, talkum eller potetmel holder området tørt, men det er jo noe klin da.....Jeg er tjukk og bruker det om sommern i allefall, hvis ikke svetter jeg fælt i lyskene.

Ellers kanskje sånn deodorantstein funker, en slags stein helt uten tilsetningsstoffer, som man skyller under vann og smører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør om "deodorant" for underlivet regner jeg med om dette er seriøst da, at du bruker parfymerte såper ved dusj/bad?? bruk dr.greves såpe og truser i ren bomull, underlivet ditt tåler ikke parfyme:-)

aner egentlig ikke noe om problemet ditt, men det svaret jeg gav er det enkleste og mest selvfølgelige av råd når det gjelder helse i underlivet, søk litt på nettet og du vil se at parfyme/såper er den største synderen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle svetter vel litt

Jeg kan også svette på oppsiden av lårene slik at trusen blir fuktig ytterst, og jeg tror ikke det er så uvanlig om man er varm. Vask deg med vann når du kommer hjem og bytt truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Dr. Greve - den gir kløe! Både hos meg og flere her inne mener jeg å ha fått med meg.

Bruk en annen spesialsåpe for underlivet, selv bruker jeg Aco Tvål Intim fra poteket og er kjempefornøyd med den!

Bruk kun rene bomullstruser og vask dem på minst 60 grader med et uparfymert vaskemiddel og må du bruke skyllemiddel så velg et uten parfyme der også (Blenda sensitive lukter blæh!).

Også når det gjelder longs og bukser bør du kanskje ligge unna kunststoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke jeg

Ikke bruk Dr. Greve - den gir kløe! Både hos meg og flere her inne mener jeg å ha fått med meg.

Bruk en annen spesialsåpe for underlivet, selv bruker jeg Aco Tvål Intim fra poteket og er kjempefornøyd med den!

Bruk kun rene bomullstruser og vask dem på minst 60 grader med et uparfymert vaskemiddel og må du bruke skyllemiddel så velg et uten parfyme der også (Blenda sensitive lukter blæh!).

Også når det gjelder longs og bukser bør du kanskje ligge unna kunststoffer?

Den såpa du snakker om den får jeg urinveisinfeksjon av. Hver gang jeg har prøvd den har jeg fått porblemer.

Dr Greve er bra og det er også Asan og Lactasyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såpa du snakker om den får jeg urinveisinfeksjon av. Hver gang jeg har prøvd den har jeg fått porblemer.

Dr Greve er bra og det er også Asan og Lactasyd.

Asan har vel en annen surhetsgrad såvidt jeg husker og jeg mener å ha lest at den er best for menn? Lactacyd har en gruuusom alt for tynn konsistens for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke jeg

Asan har vel en annen surhetsgrad såvidt jeg husker og jeg mener å ha lest at den er best for menn? Lactacyd har en gruuusom alt for tynn konsistens for meg.

Mulig den er best for menn, men funker bra på meg hvertfall.

Lactacyd sin er jo tynn men det spiller jo ingen rolle, det viktige er jo at den ikke inneholder såpe og har lav pH.

Noen intimsåper gir vond smak der også, det er en annen ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bytt dovaner

Jeg svetter også nokså mye i underlivet.

Jeg var sammen med en muslim tidligere, og tok da etter hans dovaner..hehe..

Dvs. at jeg skylte meg alltid med vann etter dobesøk, istedenfor kun å bruke dopapir..

På den måten følte jeg meg alltid ren og luktet heller ikke svette/urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den er best for menn, men funker bra på meg hvertfall.

Lactacyd sin er jo tynn men det spiller jo ingen rolle, det viktige er jo at den ikke inneholder såpe og har lav pH.

Noen intimsåper gir vond smak der også, det er en annen ting å tenke på.

Jeg liker ikke konsistensen på lactacyd sin underlivssåpe, den er alt for tyntflytende for meg. :o) Men smaken er jo forskjellig!

Parfymerte såper kan sikkert sette smak på underlivet, men Aco sin er uparfymert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vagt minne fra dengang jeg som svært ung dame hadde ekstrajobb på parfymeri at det var noe som het "intimspray".

Om det fortsatt finnes, aner jeg ikke, men jeg googlet ordet, og det første treffet het "Toxicologic evaluation of intimspray aerosol in rats.", så de har kanskje trukket hele dritten fra markedet for lengst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke jeg

Jeg liker ikke konsistensen på lactacyd sin underlivssåpe, den er alt for tyntflytende for meg. :o) Men smaken er jo forskjellig!

Parfymerte såper kan sikkert sette smak på underlivet, men Aco sin er uparfymert.

De uparfymerte lukter gjerne vondtt, de lukter jo noe. Men sikkert ulik smak på hva menn synes smaker og lukter vondt også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kirsebær

Jeg svetter også nokså mye i underlivet.

Jeg var sammen med en muslim tidligere, og tok da etter hans dovaner..hehe..

Dvs. at jeg skylte meg alltid med vann etter dobesøk, istedenfor kun å bruke dopapir..

På den måten følte jeg meg alltid ren og luktet heller ikke svette/urin.

Hvordan ordnet du den skyllinga rent praktisk? Jeg ville også gjerne gjort det, men da er du vel avhengig av enten tilgang til bidet eller å gå i dusjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsebær

Tja, talkum eller potetmel holder området tørt, men det er jo noe klin da.....Jeg er tjukk og bruker det om sommern i allefall, hvis ikke svetter jeg fælt i lyskene.

Ellers kanskje sånn deodorantstein funker, en slags stein helt uten tilsetningsstoffer, som man skyller under vann og smører på.

Krystalldeo var igrunnen en god ide! Det skal jeg jamen prøve. Bruker en sånn for ikke å svette under føttene, og det funker er. Under armene tålte jeg den ikke, huden ble rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asan har vel en annen surhetsgrad såvidt jeg husker og jeg mener å ha lest at den er best for menn? Lactacyd har en gruuusom alt for tynn konsistens for meg.

Asan hadde høyere pH før ja, mener de har senket den til 3,5 nå, slik Lactacyd har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såpa du snakker om den får jeg urinveisinfeksjon av. Hver gang jeg har prøvd den har jeg fått porblemer.

Dr Greve er bra og det er også Asan og Lactasyd.

Dr Greve har jeg problemer med å få skylt vekk, synes jeg.. Ellers tror jeg det er viktig å bruke små mengder intimvask, jeg har også vasket på meg soppinfeksjoner, men det var mens jeg brukte Asan.

Ikke hatt samme problemet med Lactacy, men tror pH'en i Asan nå er 3,5 slik som Lactacyd. Men bruke lite "såpe" og vaske minst mulig, er nok viktig. Også er sikkert noen av oss mer følsomme for "klimaendringer" der nede enn andre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bytt dovaner

Hvordan ordnet du den skyllinga rent praktisk? Jeg ville også gjerne gjort det, men da er du vel avhengig av enten tilgang til bidet eller å gå i dusjen?

Hjemme kan du f.eks ha en 1/2 liters flaske med vann stående ved siden av toalettet, det funker helt fint..

På min jobb er det vask innen rekkevidde, så da har jeg f.eks bare vætet dopapir evt. bare fyllt neven med vann....

Jeg forsøker å benytte venstre hånd til dette...hehe...og det er selvfølgelig viktig å vaske hendene godt etterpå..

Jeg klapptørker meg bare med litt toalettpapir etterpå...

Funker helt fint for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsebær

Hjemme kan du f.eks ha en 1/2 liters flaske med vann stående ved siden av toalettet, det funker helt fint..

På min jobb er det vask innen rekkevidde, så da har jeg f.eks bare vætet dopapir evt. bare fyllt neven med vann....

Jeg forsøker å benytte venstre hånd til dette...hehe...og det er selvfølgelig viktig å vaske hendene godt etterpå..

Jeg klapptørker meg bare med litt toalettpapir etterpå...

Funker helt fint for meg

Så det holder med bare litt vann da altså, da skal jeg prøve det.

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...