Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har litt mer hår på overleppa ("bart") enn det som er ønskelig... Det viser godt, og jeg har fått det litt på hjernen etter noen kommentarer fra velmenende familiemedlemmer...

Noen gode råd for hvordan jeg på enklest og best mulig måte kan fjerne denne "barten"? Er livredd for å få skjeggstubber...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224786-h%C3%A5r-p%C3%A5-overleppa-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du enn gjør så _ikke_barber!!

Det gjorde jeg og nå er det mye verre.. Æsj! Har brukt 1000vis av kroner på laser uten stor effekt og hater virkelig ansiktshår!!

Det er mulig å få tak i blekemiddel i parfymeri om hårene er mørke og det kan jo hjelpe litt...?

Ellers er det desverre (i følge hudlege) bare å vente på at ny forskning kommer på banen...

Gjest tipser

Det gjorde jeg og nå er det mye verre.. Æsj! Har brukt 1000vis av kroner på laser uten stor effekt og hater virkelig ansiktshår!!

Det er mulig å få tak i blekemiddel i parfymeri om hårene er mørke og det kan jo hjelpe litt...?

Ellers er det desverre (i følge hudlege) bare å vente på at ny forskning kommer på banen...

Å vokse en gang i mnd burde vel holde skogen nede?

Takk for svar!

Håpet at noen som hadde prøvd en eller annen fjerningsmåte ville svare, slik at jeg fikk bekreftet/avkreftet min frykt... Og det har jo tydeligvis du, med dårlig hell... Er voksing/krem like ille som barbering...? Eller kaller du kanskje alt samment for barbering..? For jeg har jo tenkt at alt vokser jo ut igjen, uansett hvordan man fjerner det, og da blir det skjeggstubber...:-/

Hårene er lyse/mørke alt etter hvilken vinkel og lys man ser dem i. Men det er mange av dem. Tror faktisk ikke jeg tør å gjøre noe med dette problemet...

Takk for svar!

Håpet at noen som hadde prøvd en eller annen fjerningsmåte ville svare, slik at jeg fikk bekreftet/avkreftet min frykt... Og det har jo tydeligvis du, med dårlig hell... Er voksing/krem like ille som barbering...? Eller kaller du kanskje alt samment for barbering..? For jeg har jo tenkt at alt vokser jo ut igjen, uansett hvordan man fjerner det, og da blir det skjeggstubber...:-/

Hårene er lyse/mørke alt etter hvilken vinkel og lys man ser dem i. Men det er mange av dem. Tror faktisk ikke jeg tør å gjøre noe med dette problemet...

Når det gjelder hårfjerning generelt, så blir det mye mykere ettervekst med fx voksing eller hårfjerningskrem, enn med barbering.

Når man barberer, så kuttes håret tvert av kant i kant med huden, mens når det vokses/fjernes med krem, så løsner det nedi hårsekken, og et nytt hår vokser ut. Det nye håret er finere/tynnere i tuppen enn et barbert hårstrå. Og altså mindre skjeggstubb-feeling. Dessuten tar det jo mye lengre tid før håret kommer tilbake, opptil flere uker.

Når det gjelder hårfjerning generelt, så blir det mye mykere ettervekst med fx voksing eller hårfjerningskrem, enn med barbering.

Når man barberer, så kuttes håret tvert av kant i kant med huden, mens når det vokses/fjernes med krem, så løsner det nedi hårsekken, og et nytt hår vokser ut. Det nye håret er finere/tynnere i tuppen enn et barbert hårstrå. Og altså mindre skjeggstubb-feeling. Dessuten tar det jo mye lengre tid før håret kommer tilbake, opptil flere uker.

Wuæh, tenk så vondt med voksing på overleppa, da..!:-/ Da er sikkert krem en mer human fjerningsmåte... Bruker du krem noe sted på kroppen, slik at du selv har kjent at hårene er myke når de vokser ut igjen..?

Annonse

Wuæh, tenk så vondt med voksing på overleppa, da..!:-/ Da er sikkert krem en mer human fjerningsmåte... Bruker du krem noe sted på kroppen, slik at du selv har kjent at hårene er myke når de vokser ut igjen..?

Ja, bruker ikke krem hele tiden, men av og til på leggene fx.

Gjest tipset

Mange jenter med dette problemet bruker en krem som heter "Hårstopp". Etter en tid (varierer fra person til person) stopper hårveksten helt. Enkelte ser gode resultater allerede etter et par uker. Den hudlegen som sier at man må vente på ny forskning, har ikke fulgt med i hva kollegene hans i andre land har forsket seg frem til i det siste. Kremen selges i svært mange land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...