Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har svingende blodsukker(jfr symptomer og blodsukkertest tatt hos homeopat), men blodprøvene fastende tatt i januar er 4 og gjennomsnitt 5,6. Altså normale.

Men nå hadde jeg et anfall her en morgen av en merkelig svimmelhet kombinert med frostrier, var så svimmel at jeg bare måtte ligge. Lå i minst en halv time og måtte spise på grunn av uvelhet. Trodde det kunne være et illebefinnede, men alt fungerte, ingen lammelser o.l., heller ikke smerter etc. Så fastlegen trodde det kunne være et blodsukkerfall.

Og så har jeg lest om blodsukkerfall da. Og der sto det at det kunne være en svulst som var årsaken. Dette ble jeg redd for, men da hadde vel ikke blodprøvene vært normale i januar??

Denne svulsten er den i så fall i bukspyttkjertelen?? og er den farlig??

Bruker cipralex mot mine plager, men den har ikke hjulpet. Sto i pakningsvedlegget at den ikke skulle brues av diabetikere, -- gjelder det også folk med lavt blodsukker?? Har blitt mye verre etter at jeg begynte på den nemlig?

Håper på svar hurtig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224830-lavt-blodsukker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kan ikke tenke meg at Cipralex hos deg er medvirkende til ustabilt blodsukker. Kun hos enkelte dårlig regulerte diabetikere har man sett at insulindosen må justeres noe. Og du har ikke diabetes, sannsynligvis helt normal blod-sukker-regulering. Lavt blodsukker er oftest pga livsstil/feil-ernæring, SVÆRT sjelden at det har med kreft7svulst å gjøre. Dette skal du ikke bekymre deg for, symptomene ville vært helt annerledes. Behandlingen av lavt blodsukker/hypoglykemi er å spise mer jevnlig, samt mosjonere mer. Cipralex kan forbigående gi mer angstplager, men bør gå over etter ca. 1 mnd. Svimmelhet har svært mange årsaker. Det skilles mellom "svartning" som skyldes forbigående lite oksygen ( f.eks hyperventilering, eller at man reiser seg raskt, eller ved magesmerter/toalettbesøk der mye av blodet går til tarmen). Karusell-svimmelhet skyldes forhold i indre øret, mens "sjøgang-svimmelhet kan være forhold i hjernen. Ett enkelt anfall, som går over av seg selv, når du ellers er frisk bør kanskje ikke skape så mye engstelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224830-lavt-blodsukker/#findComment-1690609
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...