Gjest sinisin Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 "Norsk forskning viser at én av fire av dem som blir rammet av en psykose, nylig har røykt hasj." Hvor mange av dem hadde nylig drukket alkohol? Fire av fire? 0 Siter
Prozak Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg stiller meg tvilende til det tallet, men men. Det er jo ingen hemmelighet at det er noe som kalles "hasj-psykose", som er velkjent blant frikere. Men det fordrer jo et ganske ekstremt forbruk, stort sett. "..............................................." 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 men hvor mange av de som har drukket alkohol, har IKKE utviklet psykose? i forhold til de som har røyket hasj. skjønner? 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 men hvor mange av de som har drukket alkohol, har IKKE utviklet psykose? i forhold til de som har røyket hasj. skjønner? Du _utvikler_ neppe psykose av hasj, i betydningen "permanent" psykose. Det ble kalt å "frike ut" i gamle dager, og var stort sett en forbigående bivirkning av veldig stort inntak over lang tid. Og langtidseffektene av alkohol er det ikke akkurat så mye positivt å si om. ".............................................." 0 Siter
Gjest Ikke nick denne gang Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 En tidligere kamerat av meg røkte hasj hver eneste dag, så mye han klarte. Han røkte oppi sånn bøtte slik at han fikk konsentrert røyk i lungene, og kunne gjerne ta 15-20 slike trekk i løpet av en kveld, det er helt sinnsykt mye!! Helt siden jeg ble kjennt med ham har han alltid vært rar, det er litt vanskelig å forklare hvordan, men han levde på en måte i sin egen verden så vi måtte minne ham på å dusje og skifte klær og slikt. Til tider kunne han være voldelig. Det var KUN hasj, aldri noe annet. Han sa masse rare ting helt utav det blå selv når han ikke var ruset, og når han ruset seg var det vanskelig å få kontakt med ham. Da pleide han å sitte å se paralysert på tv med røde vid-åpne øyne, og når vi sa navnet hans for å få kontakt, tok det en god stund, som om det var internett-linjene i hodet hans som gikk treigt. Vi kunne rope navnet hans 7-8 ganger før han plutselig snudde hodet og sa "Hm? hæ?".... hvis ikke dette er psykose så vet ikke jeg! 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 En tidligere kamerat av meg røkte hasj hver eneste dag, så mye han klarte. Han røkte oppi sånn bøtte slik at han fikk konsentrert røyk i lungene, og kunne gjerne ta 15-20 slike trekk i løpet av en kveld, det er helt sinnsykt mye!! Helt siden jeg ble kjennt med ham har han alltid vært rar, det er litt vanskelig å forklare hvordan, men han levde på en måte i sin egen verden så vi måtte minne ham på å dusje og skifte klær og slikt. Til tider kunne han være voldelig. Det var KUN hasj, aldri noe annet. Han sa masse rare ting helt utav det blå selv når han ikke var ruset, og når han ruset seg var det vanskelig å få kontakt med ham. Da pleide han å sitte å se paralysert på tv med røde vid-åpne øyne, og når vi sa navnet hans for å få kontakt, tok det en god stund, som om det var internett-linjene i hodet hans som gikk treigt. Vi kunne rope navnet hans 7-8 ganger før han plutselig snudde hodet og sa "Hm? hæ?".... hvis ikke dette er psykose så vet ikke jeg! Det er ingenting i det du beskriver som sier at det må være snakk om en psykose - ihvertfall ikke konsekvent. Det som ofte skjer med de som røyker mye cannabis, ofte og over lang tid, er at de blir "trege". Det gjør noe med de deler av hjernen som bl.a styrer taleevnen, og man kan blir treg og sløv i talen. Man trenger imidlertid ikke blir treg i tankegangen, selv om det vil virke slik for andre. Når det å bli innesluttet også er en mulig bivirkning av misbruk, så er det klart at det kan ha ganske så uheldige totalvirkninger på en personlighet. Voldelig adferd er imildertid meget sjeldent forbundet med cannabisbruk. Det er mye, mye vanligere i forbindelse med alkohol. "........................................." 0 Siter
Gjest Ikke nick denne gang Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Det er ingenting i det du beskriver som sier at det må være snakk om en psykose - ihvertfall ikke konsekvent. Det som ofte skjer med de som røyker mye cannabis, ofte og over lang tid, er at de blir "trege". Det gjør noe med de deler av hjernen som bl.a styrer taleevnen, og man kan blir treg og sløv i talen. Man trenger imidlertid ikke blir treg i tankegangen, selv om det vil virke slik for andre. Når det å bli innesluttet også er en mulig bivirkning av misbruk, så er det klart at det kan ha ganske så uheldige totalvirkninger på en personlighet. Voldelig adferd er imildertid meget sjeldent forbundet med cannabisbruk. Det er mye, mye vanligere i forbindelse med alkohol. "........................................." men han er jo så rar denne fyren... virker som han kommer fra en annen planet 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 men han er jo så rar denne fyren... virker som han kommer fra en annen planet Det er en mulig effekt av misbruk, ja. MEN - det er sjeldent at et stoff gjør deg til en totalt annerledes person - som regel er man tilbøyelig i ugangspunktet til å få slike "særheter", og misbruk av et eller annet sentralstimulerende stoff har lett for å forsterke dette. "............................................" 0 Siter
Gjest sinisin Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 En tidligere kamerat av meg røkte hasj hver eneste dag, så mye han klarte. Han røkte oppi sånn bøtte slik at han fikk konsentrert røyk i lungene, og kunne gjerne ta 15-20 slike trekk i løpet av en kveld, det er helt sinnsykt mye!! Helt siden jeg ble kjennt med ham har han alltid vært rar, det er litt vanskelig å forklare hvordan, men han levde på en måte i sin egen verden så vi måtte minne ham på å dusje og skifte klær og slikt. Til tider kunne han være voldelig. Det var KUN hasj, aldri noe annet. Han sa masse rare ting helt utav det blå selv når han ikke var ruset, og når han ruset seg var det vanskelig å få kontakt med ham. Da pleide han å sitte å se paralysert på tv med røde vid-åpne øyne, og når vi sa navnet hans for å få kontakt, tok det en god stund, som om det var internett-linjene i hodet hans som gikk treigt. Vi kunne rope navnet hans 7-8 ganger før han plutselig snudde hodet og sa "Hm? hæ?".... hvis ikke dette er psykose så vet ikke jeg! Det er ikke psykose - det er koma. Kjenner folk som er slik uten at de bruker noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.