Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn som nå er 27 år ble for to år siden syk. etter mye frem og tilbake kom de frem til at det var Spondylitt ankyloserende, en type Bechtrew. Han hadde akkurat begynt å jobbe, og når han ble 60 % friskmeldt og begynte å jobbe igjen, fikk han oppsigelse. Ikke p g a sykdommen, men de sa han ikke hadde de kvalifikasjonene som de var ute etter allikevel. Han måtte da melde seg arbeidsledig og fikk dagpenger, det var jo ikke mye. Han søkte mange jobber, men fikk ingen ting. I sept. 05 begynte han på skolen igjen for å prøve noe annet som kanskje kunne gi en jobb. Da mistet han dagpengene. Han hadde akkurat kjøpt seg bil da han ble syk og har lån på den. Det er forsikringer og årsavgift. Han bor hjemme hos meg, hans far er død. Han skrev brev til sosialkontoret for å høre om han kunne få et månedlig tilskudd til regninger, men nei. Han bodde hjemme så det gikk ikke. Han måtte søke lånekassen for å få lån til skolen, kunne ikke få stipend fordi han bodde hjemme. Hvor skal han bo når han ikke tjener penger? Jeg er 69 år og skulle sluttet å jobbe for to år siden, men da sønnen min ble syk fortsatte jeg i jobben for å hjelpe ham. Jeg får ikke noe skattelette selv om jeg forsørger ham. Dette går jo også ut over min økonomi. Må jeg kaste ham ut for at han skal få hjelp? Er det ikke noen økonomisk hjelp han kan få?Hilsen fortvilet mor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...