germo Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg er mor til en ung mann på 27 år. For to år siden ble han plutselig syk og etter mye frem og tilbake fikk han diagnosen Spondylitt ankyloserende, en form for Bechtrew. Han hadde akkurat begynt å jobbe og ble sykemeldt i flere måneder. Med en gang han begynte å jobbe 60 % fikk han oppsigelse. Ikke p g a sykdommen, men fordi han ikke hadde de kvalifikasjonene som de var ute etter allikevel. Han meldte seg da arbeidsledig og fikk dagpenger, men det var jo ikke stort. Han søkte på mange jobber, men fikk ingen. I sept. 05 begynte han på skolen igjen for å prøve noe annet og se om han da kunne få jobb. Han er ferdig i juni 06. Han mistet da dagpengene. Han måtte søke lån i Lånekassen til skolepenger, kunne ikke få stipend da han bodde hjemme. Men hvor skal man bo når man ikke har inntekt? Han bor hos meg, hans far er død. Jeg er 69 år og skulle ha sluttet i jobben for to år siden, men da han ble syk valgte jeg å fortsette for å kunne hjelpe ham. Jeg får ikke noe skattelette for å forsørge ham. Han skrev til sosialkontoret for å høre om han kunne få en månedlig støtte til utgifter, men fikk avslag da han bodde hjemme. Han hadde akkurat kjøpt seg en liten bil da han ble syk. Denne trenger han i høyeste grad nå når han er syk. Han har vondt i bena og kan ikke gå så veldig mye ute på asfalt. Han har lån på bilen, forsikringer og årsavgift. Er det noe i trygdeverket eller andre steder som sier at han kan få noe støtte? Hilsen fortvilet mor. 0 Siter
Gjest roseann Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hei! Søk attføring gjennom Trygdekontor/Aetat. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.