Gå til innhold

americafareren!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du.

Har du noen formening om hvordan amerikanerene ser på offentlig amming?

Gjest togli
Skrevet

På Dr.Phil igår var det et program om akkurat dette. De snakka om at i endel delstater kan man få bot dersom man ammer offentlig... Noen kvinner stod fram og krevde sin rett til å amme offentlig, mens andre mente dette burde vært forbudt ved lov.

Man kom ikke til noen bestemt konklusjon, så egentlig ble jeg ikke så mye klokere :-/

Jeg oppfatta det iallefall som at man kunne få bøter i enkelte delstater og der det er lov å amme offenlig bør man kanskje dekke seg litt til med teppe etc.

Det ble også sagt på showet at Amerika er det mest "tilbakestående" landet på dette punktet.

Skrevet

På Dr.Phil igår var det et program om akkurat dette. De snakka om at i endel delstater kan man få bot dersom man ammer offentlig... Noen kvinner stod fram og krevde sin rett til å amme offentlig, mens andre mente dette burde vært forbudt ved lov.

Man kom ikke til noen bestemt konklusjon, så egentlig ble jeg ikke så mye klokere :-/

Jeg oppfatta det iallefall som at man kunne få bøter i enkelte delstater og der det er lov å amme offenlig bør man kanskje dekke seg litt til med teppe etc.

Det ble også sagt på showet at Amerika er det mest "tilbakestående" landet på dette punktet.

USA er jo helt utrolig bakstreversk på sånne ting. En pupp er jo helt grusomt, mens vold og pistoler i alle hus er helt greit. Forstå det den som kan.

Vet du noe om hvilke stater som ikke tillot det?

Vi skal nemlig til USA i sommer, og jeg tenker IKKE å slutte å amme lillebror.

Gjest togli
Skrevet

USA er jo helt utrolig bakstreversk på sånne ting. En pupp er jo helt grusomt, mens vold og pistoler i alle hus er helt greit. Forstå det den som kan.

Vet du noe om hvilke stater som ikke tillot det?

Vi skal nemlig til USA i sommer, og jeg tenker IKKE å slutte å amme lillebror.

Ja, det er et merkelig land...

Jeg kan ikke huske hvilke stater det var snakk om, så du får satse på at "americafareren" forbarmer seg over deg ;-)

Hadde jeg vært deg hadde jeg ammet uansett og heller satset på å gjøre det veldig diskret med et sjal å dekke til med e.l.

Skrevet

Ja, det er et merkelig land...

Jeg kan ikke huske hvilke stater det var snakk om, så du får satse på at "americafareren" forbarmer seg over deg ;-)

Hadde jeg vært deg hadde jeg ammet uansett og heller satset på å gjøre det veldig diskret med et sjal å dekke til med e.l.

HAr uansett ikke tenkt å flashe meg for alle og enhver, det gjør jeg jo ikke her heller. Men jeg synes jo det er praktisk å kunne gi gutten mat når han er sulten, uten å måtte gå fra selskapet.

Vi får se hvordan det blir.

Skrevet

HAr uansett ikke tenkt å flashe meg for alle og enhver, det gjør jeg jo ikke her heller. Men jeg synes jo det er praktisk å kunne gi gutten mat når han er sulten, uten å måtte gå fra selskapet.

Vi får se hvordan det blir.

http://www.007b.com/breastfeeding_public.php

Her kan du kikke deg litt rundt, ser ut som en god side.

Denne linken forteller litt om loven.

http://www.ncsl.org/programs/health/breast50.htm

God ferie!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...