Gå til innhold

unødvendig bekymring ?

Anbefalte innlegg

Her står det mye om smitteveier til hiv. Men er det så bekymringsfult i hverdagen som det høres ut ?

Jeg mener, hvis man er i et fast fohold der ingen har hiv eller er utro, ikke er narkoman og deler sprøyter, og ikke har hatt en blodoverføring. Er dette da noe vi bør være redd for til daglig da ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22500-un%C3%B8dvendig-bekymring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære meg, Jeg er hjertens enig med deg. Hvis du leser denne spalten vil du få et meget overdimensjonert bilde om HIV faren og HIV situasjonen i Norge. Det er helt riktig det du sier, at hvis man lever et normalt, velorganisert liv uten sprøyter og partnerbytte kan du ta det med knusende ro når det gjelder fare for HIV smitte. Du må bare huske på at spørsmålene som dukker opp her kommer fra en relativt selektert gruppe, og det er klart at for ikke så få personer, også her i landet, representerer livsførselen en fare for smitte. Jeg tror at engstelsen for tilfeldig smitte via forlatte sprøyter. toaletter eller blodflekker o.l. er svært overdrevet. Situasjonen er ganske anerledes om du reiser til land i verden der HIV er virkelig et stort problem og hvor stor del av befolkningen er smittet og er smittefarlig.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...