Gå til innhold

Vogner


cecily

Anbefalte innlegg

Ja, det er sant. Derfor heller jeg til dypvogn. Men det er jo ikke krise om bagen til kombien skulle bli for liten før året - noe den sikkert blir, for andre folk bruker jo faktisk kombidelen også ;-)

Dersom vi kjøper sportsvogn allerede til sommeren, så må det være en som har regulerbart håndtak, slik at ungen kan sitte med ansiktet mot oss til det er mer spennende å følge med i kjøreretningen. Fordi en del trehjulinger ikke kan variere her, så er de uaktuelle før nærmere året. Trehjulinger er, som Åsemor selv har opplevd, mer ustabile og jeg vil ikke ha en vogn en må holde i for å være sikker på ikke velter. I butikker og slikt må en kunne gå to meter fra vogna uten å bli redd. Derfor ingen trehjuling som kan variere sitteretning.

Vi kan jo alltids bruke kombivogn til minien er halvannet år, da er det jo vår igjen og vi har hatt en vogn vi kan bruke inntil det. Eller vi kan kjøpe en dypvogn og bytte ut til neste november og håpe vogna er en god vintervogn.

Det at trehjulinger er ustabile er et argument som sjelden brukes av de som har prøvd en trehjuling.

Comforten har vendbar topp, og får litt rart tyngdepunkt i liggestilling forovervendt. Det betyr ikke at den har det bakovervendt, eller at alle trehjulinger er ustabile.

En vogn med svingbart forhjul er en drøm å trille....

Og når ungen begynner å røre på seg skal du passe ganske godt på, trehjuling eller ikke, så tasen ikke går med hodet først ut av vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    34

  • Åsemor

    15

  • annegunn

    11

  • carma

    10

Mest aktive i denne tråden

Så lenge du har bilbelte i bilen så er det ikke noe problem å montere bilsete i bilen.

Det finnes jo forskjellige løsninger på bilseter også - med og uten fast base, feks.

De med fast base må da være et prosjekt å feste? Går de i alle typer biler, eller kun nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at trehjulinger er ustabile er et argument som sjelden brukes av de som har prøvd en trehjuling.

Comforten har vendbar topp, og får litt rart tyngdepunkt i liggestilling forovervendt. Det betyr ikke at den har det bakovervendt, eller at alle trehjulinger er ustabile.

En vogn med svingbart forhjul er en drøm å trille....

Og når ungen begynner å røre på seg skal du passe ganske godt på, trehjuling eller ikke, så tasen ikke går med hodet først ut av vogna.

Mange trehjulinger er jo supertøffe, og nettopp at en god del har roterende forhjul høres veldig flott ut.

Nå er mitt vanskelige dilemma kombi eller dypvogn, så får vi se når denne blir skiftet ut etter et halvt eller et helt år. Begge er jo teoretisk mulig å bruke ca et år, kombien til og med litt lenger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange trehjulinger er jo supertøffe, og nettopp at en god del har roterende forhjul høres veldig flott ut.

Nå er mitt vanskelige dilemma kombi eller dypvogn, så får vi se når denne blir skiftet ut etter et halvt eller et helt år. Begge er jo teoretisk mulig å bruke ca et år, kombien til og med litt lenger ;-)

Fokus ble litt endret her, ja :P

Hør på carma, du. Hun har helt rett :-)

Vi hadde en brio kombi til førstemann, og jeg var drittlei hele vogna lenge før hun var ett år. Makan til tungt drog. Så jeg har vært fast bestemt på å ikke la meg lure til noe sånt denne gangen. Og hun ble født omtrent når din tass kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus ble litt endret her, ja :P

Hør på carma, du. Hun har helt rett :-)

Vi hadde en brio kombi til førstemann, og jeg var drittlei hele vogna lenge før hun var ett år. Makan til tungt drog. Så jeg har vært fast bestemt på å ikke la meg lure til noe sånt denne gangen. Og hun ble født omtrent når din tass kommer :)

Kanskje jeg ender opp med en dypvogn, som først planlagt, allikevel da.

Denne buggabooen til Åsemor kunne jeg vurdert som trehjuling:

http://www.joggingstroller.com/assets/product_images/200/101477BEIGE0000.jpg

Men det må vel bli når småen er klar for å erobre verden i den sitteretningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg ender opp med en dypvogn, som først planlagt, allikevel da.

Denne buggabooen til Åsemor kunne jeg vurdert som trehjuling:

http://www.joggingstroller.com/assets/product_images/200/101477BEIGE0000.jpg

Men det må vel bli når småen er klar for å erobre verden i den sitteretningen.

Menneh - det er er vel ingen bugaboo?

http://www.joggingstroller.com/Shop-by-Stroller-Brand/Bugaboo/index.cat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stønn*

Jaja, fant den på den siden da iallefall. Er det kun de tre bildene som er bugaboo? Hahaha, den skal jeg iallefall ikke ha.

*peke nese til Åsemor*

Du må se dem 24 ganger til før du har rett til å uttale deg :P

De er litt - eh - sære, ja. Men noen fordeler må de jo ha, siden det er så mange som liker dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bugaboo er den vogna som får nest mest skryt på barnevognforumet på NM. ;)

http://www.bugaboo.com/?ft=1

Du dåner sikkert litt av den de første 25 gangene du ser på bilder av den, men så blir den bare mer og mer fantastisk, genial og lekker ettersom du ser den flere ganger. Var nettopp ute og reiste i en by hvor det var mange, og den er bare helt utrolig lekker!!

Og det at den kom dårlig ut i test i F&B for kort tid siden var fordi de hadde brukt den FEIL, og alle som har den skjønner med en gang at det er helt idiotisk å bruke den sånn, i tillegg til at det står i bruksanvisningen. Så de fikk helt ufortjent kritikk.

Og ja, en 3-hjuling kan være ustabil. Min har tippet flere ganger, men den tipper ikke sånn som jeg hadde trodd den ville tippet, det er ikke pga hjula den tipper liksom, men fordi tyngdepunktet blir feil pga sitte/liggestilling i forhold til hvilken vei sittedelen er vendt.

Nest mest? Trodde nesten den fikk mest skryt, jeg?

Hvilken er det som får mest skryt, da? OTH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri i verden til å kjøpe vogn uten roterende forhjul igjen, men hvis man ikke vet hvordan det er å trille det så vet man heller ikke hva man går glipp av. ;)

Hva med Bugaboo da?

Trekker tilbake den linken.

Jeg må si at det var nesten den styggeste vognen jeg har sett i mitt liv.

*fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med fast base må da være et prosjekt å feste? Går de i alle typer biler, eller kun nyere?

Nei, hvorfor det? Det er ikke vanskelig å feste dem. Noen av dem festes med bilbeltet, andre festes med isofix. Ikke alle eldre biler har isofix, men det må man jo sjekke på forhånd uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Her ser du en Briovogn:

http://194.103.47.10/CmsBrio/Common/ViewImage.aspx?filetype=bigimg&imageid=54

Du ser merkene på siden er ulikt. Det står sikkert brio i linken fordi de har slått seg sammen? Det er iallefall simovogner, mye mer klassiske i form og farge enn brio. Liker ikke brio sine vogner, litt for mye plastikkeffekt.

Jeg så bare på navnet i linken, jeg åpnet den ikke :)

Jeg har lest litt nedover her, og kan ikke fatte at noen anbefaler vogner som har tippet *himle*

Man står ikke *alltid* ved siden av vogna. En krabat som er over 8 mnd vrir seg i alle retninger, og er fullt i stand til å bekke en trehjuling. Grøsser ved tanken på hva som kan skje når en 2-åring våkner etter duppen i vogna, og foreldrene ikke har 100% oppmerksomhet rettet mot vogna.

Gå for en stabil sak med godt renommè. Da har du en vogn til alle barna du skal ha ettehvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor det? Det er ikke vanskelig å feste dem. Noen av dem festes med bilbeltet, andre festes med isofix. Ikke alle eldre biler har isofix, men det må man jo sjekke på forhånd uansett :-)

Hvordan sjekker en det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

En bugaboo er den vogna som får nest mest skryt på barnevognforumet på NM. ;)

http://www.bugaboo.com/?ft=1

Du dåner sikkert litt av den de første 25 gangene du ser på bilder av den, men så blir den bare mer og mer fantastisk, genial og lekker ettersom du ser den flere ganger. Var nettopp ute og reiste i en by hvor det var mange, og den er bare helt utrolig lekker!!

Og det at den kom dårlig ut i test i F&B for kort tid siden var fordi de hadde brukt den FEIL, og alle som har den skjønner med en gang at det er helt idiotisk å bruke den sånn, i tillegg til at det står i bruksanvisningen. Så de fikk helt ufortjent kritikk.

Og ja, en 3-hjuling kan være ustabil. Min har tippet flere ganger, men den tipper ikke sånn som jeg hadde trodd den ville tippet, det er ikke pga hjula den tipper liksom, men fordi tyngdepunktet blir feil pga sitte/liggestilling i forhold til hvilken vei sittedelen er vendt.

Hvordan i all verden kan det være en god vogn på vinterføre? *OTHfrelst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bugaboo er den vogna som får nest mest skryt på barnevognforumet på NM. ;)

http://www.bugaboo.com/?ft=1

Du dåner sikkert litt av den de første 25 gangene du ser på bilder av den, men så blir den bare mer og mer fantastisk, genial og lekker ettersom du ser den flere ganger. Var nettopp ute og reiste i en by hvor det var mange, og den er bare helt utrolig lekker!!

Og det at den kom dårlig ut i test i F&B for kort tid siden var fordi de hadde brukt den FEIL, og alle som har den skjønner med en gang at det er helt idiotisk å bruke den sånn, i tillegg til at det står i bruksanvisningen. Så de fikk helt ufortjent kritikk.

Og ja, en 3-hjuling kan være ustabil. Min har tippet flere ganger, men den tipper ikke sånn som jeg hadde trodd den ville tippet, det er ikke pga hjula den tipper liksom, men fordi tyngdepunktet blir feil pga sitte/liggestilling i forhold til hvilken vei sittedelen er vendt.

Jeg måtte nok sett den adskillig mer enn 25 ganger før den nærmet seg lekker for meg....

men heldigvis har vi ulik smak. :o) Og jeg skjønner ikke helt hvordan du kan abefale den når de tydeligvis velter for et godt ord?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nok sett den adskillig mer enn 25 ganger før den nærmet seg lekker for meg....

men heldigvis har vi ulik smak. :o) Og jeg skjønner ikke helt hvordan du kan abefale den når de tydeligvis velter for et godt ord?!

Det er ikke den som velter.

Jeg har quinny comfort, og som sagt så er det en mini-mulighet for å velte i 2 av 8 posisjoner, så det er bare å la være å bruke den på den måten.

At ikke alle liker utseendet på Bugaboo forstår jeg godt, jeg syns den var überstygg med en gang jeg og. Men den er veldig mye penere i virkeligheten enn på de bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan det være en god vogn på vinterføre? *OTHfrelst*

Aner ikke, men de sier det går. ;)

Har nok aller mest lyst på en OTH, men både gubben og pengene sier nei. Fornuften også forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest mest? Trodde nesten den fikk mest skryt, jeg?

Hvilken er det som får mest skryt, da? OTH?

Tror det, men er ikke aktiv der inne. Ble bare tullerusk av å titte innom daglig, så det måtte jeg bare stoppe med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...