Gå til innhold

Hvordan handle matvarer?

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Dette spørsmålet høres kanskje litt rart ut for noen, men jeg prøver meg likevel:

Her i distriktet som jeg bor, skjer det at barnevogner blir stjålet hvis man setter dem utenfor cafè eller butikk når man skal inn en liten tur. Så det jeg er lurer på er:

Jeg får baby nå i slutten av april og det er gangavstand til butikken, men hvis jeg skal handle så må jeg jo ha handlevogn med meg også. (Jeg må informere om at jeg og samboeren min ikke har bil, og har heller ikke råd til å kjøpe det for øyeblikket.) Skal jeg da dra med meg en stor Simo 2006 modell i tillegg til handlevognen rundt om i butikken? Eller har noen et bedre forslag til hvordan jeg kan gjøre det?

Jeg vil ikke at barnevognen skal bli stjålet heller for den er ganske dyr, og som i alle andre byer her i norge, bor det faktisk en del raringer her også.

Takker for alle svar! ;)

Skrevet

Kan ikke du og samboeren handle sammen? Evt. at du ikke handler så mye når du handler alene med babyen og dermed greier deg med en av kurvene, så kan en av dere heller ta storhandelen når babyen ikke er med.

Skrevet

Ungen i bæresele (eller i "babysetehandlevogn"), og feste barnevogna med sykkellås ute?

serendipity
Skrevet

Jeg hadde nok da handlet de større innkjøpene uten ungen.

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg hadde nok da handlet de større innkjøpene uten ungen.

Samboeren er kallt inn til militæret nå fordi han har utsatt det på grunn av utdanning, så frem til da går det greit, men jeg tenker på etter at han har reist og jeg må gjøre innkjøp alene.. da kan det bli litt vanskelig tror jeg.

Skrevet

Før handlet jeg ofte med to barn og barnevogn med meg. Da tok jeg en kurv og plasserte på tvers av bag-en på vogna, selvfølgelig sånn at den ikke falt nedi til barnet. Så handlet jeg ikke mer enn det går i en kurv. Det passet fint, for da ble det plass til varene under vogna etterpå også.

Før vi kjøpte bil, ble det til at jeg handlet oftere og mindre hver gang. Storhandling ble det ikke mye av, og i så fall måtte vi være to stykk til å slepe posene hjem.. Da gikk det an å ha både handlevogn og barnevogn :o)

Skrevet

Gjorde som "kaffepiken" jeg og. Satte kurven oppå vogna, og gjorde flere mindre innkjøp.

Da slår du to fluer i ett smekk. Trimtur og handletur:)

Gjest Thekla84
Skrevet

Før handlet jeg ofte med to barn og barnevogn med meg. Da tok jeg en kurv og plasserte på tvers av bag-en på vogna, selvfølgelig sånn at den ikke falt nedi til barnet. Så handlet jeg ikke mer enn det går i en kurv. Det passet fint, for da ble det plass til varene under vogna etterpå også.

Før vi kjøpte bil, ble det til at jeg handlet oftere og mindre hver gang. Storhandling ble det ikke mye av, og i så fall måtte vi være to stykk til å slepe posene hjem.. Da gikk det an å ha både handlevogn og barnevogn :o)

Jah, god idè. Og at jeg eventuelt kan handle litt oftere og mindre, istedenfor mye på en gang. Samboeren min skal jo i militæret nå i slutten av sommeren, så da må jeg handle alene uten bil.

Skrevet

Jeg pleier å ta en handlekurv og sette oppå vogna på en slik måte at den ikke legger vekt på lillebror som ligger nedi.

Skal jeg ha mye og store ting bruker jeg den handlekurven som er under vogna i tillegg (må bare huske på å betale for det...).

Storinnkjøp prøver vi å gjøre når vi kan handle begge to.

Skrevet

Jeg pleier å ta en handlekurv og sette oppå vogna på en slik måte at den ikke legger vekt på lillebror som ligger nedi.

Skal jeg ha mye og store ting bruker jeg den handlekurven som er under vogna i tillegg (må bare huske på å betale for det...).

Storinnkjøp prøver vi å gjøre når vi kan handle begge to.

(må bare huske på å betale for det...).

Klarte å spasere ut av butikken med kurven under full av ubetalte varer. Heldigvis merket jeg det, først he he

Pinlig å bli "tauet" inn med vogna full av ubetalte bleiepakker

Skrevet

Klarte å spasere ut av butikken med kurven under full av ubetalte varer. Heldigvis merket jeg det, først he he

Jeg har også gjort det... Hadde 2 bleiepakker og 2 pakker med ammeinnlegg + 1,5 l appelsinjuice.

Litt pinlig å gå tilbake, men det hadde vært enda mer pinlig å ikke gjort det...

Gjest Thekla84
Skrevet

La gubben passe ungen mens du handler??

Når han er i militæret? ;) Da må jeg handle og passe barn alene, han MÅ inn nå for han har utsatt det på grunn av utdanning.

Skrevet

Jeg har også gjort det... Hadde 2 bleiepakker og 2 pakker med ammeinnlegg + 1,5 l appelsinjuice.

Litt pinlig å gå tilbake, men det hadde vært enda mer pinlig å ikke gjort det...

Kunne jo ha skyldt på ammetåka:)

Skrevet

Jeg gjorde "omvendt" - la posen med skitne bleier i vognkurven for å legge den i søppelkassa (som er i et fellesanlegg et stykke fra vår inngang). Så traff jeg naboen og glemte hele søpla fordi jeg pratet med henne, og gikk i butikken.

Men jeg kom oppdaget den der inne. Den var selvsagt snørt igjen, men det er ikke spesielt stas å finne ut at man har tatt med seg akkurat en stinkende bleiepose inn i matbutikken...

Skrevet

Jeg gjorde "omvendt" - la posen med skitne bleier i vognkurven for å legge den i søppelkassa (som er i et fellesanlegg et stykke fra vår inngang). Så traff jeg naboen og glemte hele søpla fordi jeg pratet med henne, og gikk i butikken.

Men jeg kom oppdaget den der inne. Den var selvsagt snørt igjen, men det er ikke spesielt stas å finne ut at man har tatt med seg akkurat en stinkende bleiepose inn i matbutikken...

Og jeg har kjørt byen rundt med søpleposen på biltaket ;o)

Skrevet

"Ler"

Ekstra ille hadde det vært om betjeningen insisterte på å sjekke innholdet:)

Gjest girasol
Skrevet

Men altså, går det ikke an å sette fra seg vogna inne i butikken? Ved kassa liksom?

Ellers hendte det jeg satte kurva oppå voga jeg og, hvis jeg ikke skulle handle mye og tungt!

Hilsen

Skrevet

Jeg var på butikken en gang poden var liten, jeg hadde 39 i feber og pappan var på jobb. Fant varene, betalte i kassen og gikk. Uten varene. :o) Merket det etter noen meter da heldigvis.

Gjest har heller ikke bil
Skrevet

Kan ikke du og samboeren handle sammen? Evt. at du ikke handler så mye når du handler alene med babyen og dermed greier deg med en av kurvene, så kan en av dere heller ta storhandelen når babyen ikke er med.

Først fyller du opp nettet til vogna ,så bruker du kurven under,der er det plass til mye skal jeg si deg :) eller som en skriver,ha ungen i sele på magen og ha varene i vogna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...