Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Når du blir ansatt i en bedrift, får beskjed om at årslønnen er 300.000, er det da inkl. feriepenger eller kommer de utenom .... ?? Ei venninne fikk sin første lønn igår, og trodde at feriepengene kom utenom, men neida, her har de innbakt de i årslønnen. I kontrakten står det at årslønnen er 300.000,-, det står ingenting om feriepengene der. 0 Siter
sprelline1365380900 Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Tror at dersom årslønnen er 300 000, så er det inkl feriepenger. Ihvertfall der jeg jobber.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Feriepengene er selvsagt inkludert, har aldri noe annet enn det. 0 Siter
Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Feriepengene er selvsagt inkludert, har aldri noe annet enn det. Har du et tips på hvor vi kan finne dette skriftlig ? Vi har spurt flere ikveld, og alle sier at selvfølgelig kommer feriepengene på toppen av lønnen (disse som sier dette jobber i et konsern), så vi er fortsatt veldig usikre her .... 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Har du et tips på hvor vi kan finne dette skriftlig ? Vi har spurt flere ikveld, og alle sier at selvfølgelig kommer feriepengene på toppen av lønnen (disse som sier dette jobber i et konsern), så vi er fortsatt veldig usikre her .... Sier det seg ikke selv da? At årslønna er den lønna man får i løpet av et år, ikke at man får årslønna + en god del ekstra. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Har du et tips på hvor vi kan finne dette skriftlig ? Vi har spurt flere ikveld, og alle sier at selvfølgelig kommer feriepengene på toppen av lønnen (disse som sier dette jobber i et konsern), så vi er fortsatt veldig usikre her .... Så du synes at man skal få betalt LØNN for den måneden/de ukene man IKKE jobber, altså har ferie, og få feriepenger i tillegg? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Selvfølgelig er det inkludert feriepenger. Herregud. Hvordan går det an å tro noe annet? Du får betalt for 12 måneder, hvorav den ene måneden (+ 1-2 uker) er ferie. Du tror da ikke på ramme alvor at du får lønn for friukene dine og i tillegg feriepenger oppå det? 0 Siter
Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Så du synes at man skal få betalt LØNN for den måneden/de ukene man IKKE jobber, altså har ferie, og få feriepenger i tillegg? Jeg ser hva du skriver. Men jeg blir usikker når min svoger (han jobber som avdelingsleder i en stor bedrift på Kongsberg, har personalansvar, når de oppgir årslønnen til en ansatt så er det uten feriepenger, så det er tydeligvis forskjellige meninger om dette, hadde vært greit å funnet et sted der det står svart på hvitt) Derfor måtte jeg spørre dere her inne da, for her får en jo svar på alt 0 Siter
Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Selvfølgelig er det inkludert feriepenger. Herregud. Hvordan går det an å tro noe annet? Du får betalt for 12 måneder, hvorav den ene måneden (+ 1-2 uker) er ferie. Du tror da ikke på ramme alvor at du får lønn for friukene dine og i tillegg feriepenger oppå det? Som jeg skriver til Gemini jeg blir usikker når min svoger (han jobber som avdelingsleder i en stor bedrift på Kongsberg, har personalansvar, når de oppgir årslønnen til en ansatt så er det uten feriepenger, så det er tydeligvis forskjellige meninger om dette, hadde vært greit å funnet et sted der det står svart på hvitt) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Så du synes at man skal få betalt LØNN for den måneden/de ukene man IKKE jobber, altså har ferie, og få feriepenger i tillegg? Åh, det hadde vært noe det :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg ser hva du skriver. Men jeg blir usikker når min svoger (han jobber som avdelingsleder i en stor bedrift på Kongsberg, har personalansvar, når de oppgir årslønnen til en ansatt så er det uten feriepenger, så det er tydeligvis forskjellige meninger om dette, hadde vært greit å funnet et sted der det står svart på hvitt) Derfor måtte jeg spørre dere her inne da, for her får en jo svar på alt Man har en årslønn, og får en tolvtedel utbetalt hver måned. Med unntak av ferien, da får man feriepenger i steden. Feriepengene er 10,2% hvis man har 4 ukers ferie, og 12% hvis man har 5 ukers ferie (men om man har 5 uker ferie blir man også trukket 5 uker i lønn, og ikke bare en måned) 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Åh, det hadde vært noe det :-) Ja, hadde jo ikke vært meg i mot. Men er vel ikke så mange arbeidsgivere som er SÅ gavmilde... hehe 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Feriepenger i tillegg til lønna er det bare folk uten betalt ferie som har. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Som jeg skriver til Gemini jeg blir usikker når min svoger (han jobber som avdelingsleder i en stor bedrift på Kongsberg, har personalansvar, når de oppgir årslønnen til en ansatt så er det uten feriepenger, så det er tydeligvis forskjellige meninger om dette, hadde vært greit å funnet et sted der det står svart på hvitt) Her står det: http://www.dinside.no/php/art.php?id=104649 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Som jeg skriver til Gemini jeg blir usikker når min svoger (han jobber som avdelingsleder i en stor bedrift på Kongsberg, har personalansvar, når de oppgir årslønnen til en ansatt så er det uten feriepenger, så det er tydeligvis forskjellige meninger om dette, hadde vært greit å funnet et sted der det står svart på hvitt) Selvfølgelig er det mulig at enkelte bedrifter gir sine ansatte feriepenger oppå lønna, men i så fall er det et gode fra firmaet. Årslønn er inklusive feriepenger. 0 Siter
Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Her står det: http://www.dinside.no/php/art.php?id=104649 Tusen takk Gemini ! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Ja, hadde jo ikke vært meg i mot. Men er vel ikke så mange arbeidsgivere som er SÅ gavmilde... hehe *sukk* Det er synd på oss! 0 Siter
Gjest årslønn Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Man har en årslønn, og får en tolvtedel utbetalt hver måned. Med unntak av ferien, da får man feriepenger i steden. Feriepengene er 10,2% hvis man har 4 ukers ferie, og 12% hvis man har 5 ukers ferie (men om man har 5 uker ferie blir man også trukket 5 uker i lønn, og ikke bare en måned) Årslønnen til min venninne er 300.000, månedslønnen hun fikk før skatt var 25.000, dvs. at de har delt lønnen på 12 mnd., skjønner jeg det riktig skulle de ha delt lønnen på 11 mnd, for så å utbetale feriepenger av de 300.000 i feriemåneden ...... Eller er jeg fortsatt på jordet ? Har de gjort en feil her i deres øyne ? 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 *sukk* Det er synd på oss! Vi kan jo håpe på tilsvarende beløp i lønnsøkning til sommeren? Yeah right! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.