tøytiger Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hvordan opplever dere det å være sammen med dem? Mvh. Psykisk syk som har en del tanker om det å ta vare på vennskap når en sliter. 0 Siter
Peppita Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Det kommer an på hvordan psykisk syk det..... 0 Siter
pirko Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Ja, litt forskjell på å være schizofren vs å ha en mild depresjon:) 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 har en kamerat som er schizofren. han er bare dritkul. har bare litt snåle ideer i blant:p 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg har en venninne gjennom mange år som sliter psykisk (manisk-depressiv uten idagnose), men hun er min aller beste venninne uansett. ) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Det kommer vel helt an på hvordan de sliter det. Har en venn jeg i perioder ikke kan være sammen med. Noe fordi han ikke orker selv fordi han skjønner hvordan han er å være sammen med. (Men det er vel da han trenger meg mest vil jeg tro). Ellers i de depressive fasene, er det jo bare å stille opp. Det kan oppleves tungt i blant, for det blir mye prating, og da om negative ting. Men det må ut. Så jeg kan være sliten etter en lang samtale, for jeg prøver jo å gi litt av meg selv, ikke bare å være søplebøtte. Men det er en grunn til at han fortsatt er en av mine nærmeste venner. Ellers kjenner jeg bare til, men har ingen venner, med andre diagnoser som kan føre til sprø ideer, maniske perioder, psykoser, hallusinasjoner etc. Så det vet jeg ikke noe om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.