raas Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Min mor og fem av brødrene hennes har dødd brått av hjerte/hjerneslag eller lignende. Jeg har alltid vært obs på at det kan ha følger for meg. Fikk nettopp en 20 minutters synsforstyrrelse der alt ble uklart. Har sjekket ut øyeproblemer hos øyelege, etter konsultasjon på legevakten, der de også nevnte blodpropp som en mulig årsak. Jeg fortalte om frykten min til fastlegen som svarte med en høy latter: Hvis det var blodpropp kunne du ikke snakket med meg nå. Hahaha! Er du så redd for det, kan du jo ta Albyl E. Ja, jeg er redd. Er jeg hysterisk? Er nettopp fylt 50, røyker ikke, normal vekt, lite alkohol, vanlig kosthold med vekt på sunne oljer og frukt og grønt. raas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225116-synsforstyrrelse-som-tegn-p%C3%A5-trombose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Svar til Raas. Du har en ganske stor familiær belastning av hjerte-kar-sykdom på morssiden, og på det grunnlaget ville det være nyttig å få vurdert enkelte andre mulige risikofaktorer for utvikling av slik sykdom for din eget vedkommende. Til slike risikofaktorer hører bl.a. høyt blodtrykk, høye verdier for fettstoffer i blodet, sukkersyke, overvekt, røyking, etc. Dette bør du kunne få din fastlege til å sjekke, i tillegg til en vanlig fysisk undersøkelse. Episoden med synsforstyrrelse kan ha sammenheng med blodåreforandringer, og bør i denne sammenhengen også tas med i vurderingen. Din engstelse er langt fra hysterisk. Ta dette opp med din fastlege. Hvis du ikke kommer til målet med det, kan du henvende deg på, eller få henvisning til et av de etterhvert mange spesialist-sentra hvor det arbeider en kardiolog (hjertespesialist). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225116-synsforstyrrelse-som-tegn-p%C3%A5-trombose/#findComment-1709765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.