Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 21 år som akkuratt har fått diagnosen ADHD, og har nettopp begynnt på Ritalin-utprøving!

Mitt spørsmål gjelder noe jeg leste i eg brosjyre om jenter/kvinne med ADHD som jeg fant på ADHDforeningens hjemmeside.

Der står det at jenter kan være overfølsomme når det gjelder smak,lukt,berøring og slike ting!Står også at noen har problemer med forskjellige stoffrer i klær,...vell,det har jeg! Nesten uansett hva jeg har på med av gensre eller skjorter kommer det en slaks gammel lukt!Jeg har prøvd alt av annen mat til nye deodoranter, men ingenting hjelper! Hva kan jeg gjøre, og vil medisinene hjelpe her etter hvert??

Håper du kan hjelpe meg..er lei av å hive klær pga lukt!

Takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225119-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Hvis medisinene virker på deg, vil de nok virke en god del på dette området også. Hvor mye er vanskelig å si, det spørs hvor mye hjelp du får av medisiner.

Men du er jo ennå i utprøvingsfasen, og det er andre medisiner enn den du prøver du også kan sette opp som uprøvde alternativer, for eksempe strattera/edronax.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225119-adhd/#findComment-1691246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...