Gå til innhold

Allergi og seretide Diskus

Anbefalte innlegg

ok-kjerring

Hei.Vi har nettopp vært på kontroll på sykehuset med vår datter for astma og allergi. Vår datter er snart 8 år.Ho plages av melkeallergi + astma.Før har ho brukt Bricanyl og Pulmicort turbohaler for astmaen. Men var ikkje heilt fornøyd med dei. Så no har ho da fått Seretide Diskus som ho skulle prøve ut i en periode på ca 3 mnd.Det har da gått 3 mnd snart og på astmaen er under kontroll. Kjempeflott ! Men .. I det siste har ho da fått andre plager. Har ikkje heilt skjønnt det.. Men endel utslett og eksemer slik at ho måtte ha tatt cetirizin allergi-tabletter hver dag. + at vi må smøre henne oftere på kroppen. Ho har også klaget en del på vondt i magen i seinere tid.Så leser jeg tilfeldig på nettet fra naaf at en skal være forsiktig med denne typen diskus om en har melkeallergi. Hva gjør en da..? Jeg leser som regel alltid pakningsvedlegget i alt vi kjøper men denne gangen stolte jeg på legen. Det gjør jeg aldri igjen..!!Skal jeg da ta hensyn til astmaen eller til allergin ? Er det en sammenheng mellom Diskusen og det med vondt i magen..? Ho skjelver også i hele kroppen omtrent hele dagen. Har legen gjort en feil her eller..?

Venter veldig spennt på svar..:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225200-allergi-og-seretide-diskus/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

I Seretide er det også en komponent av Serevent som er et adrenalin-beslektet medikament (såkalt beta-2 agonist). Noen blir skjelvete og urolige og noen får magesmerter av dette. Andre merker intet, så legen har ikke gjort noe galt ved å prøve dette. Den lille mengden av lactose som evt. måtte finnes i kapselene er neppe av btydning. Men bestill time til kontroll. Foreslå at dere kan prøve f. eks. Singulaire som kan være et aktuelt inflamasjonsdempende medikament i tillegg til inhalasjonskortisonet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...