Gå til innhold

PMS/BPD?Progesteron?


Kvikksølv

Anbefalte innlegg

Med relativt ny-diagnostert bipolar lidelse, er jeg vel som mange andre ganske tvilende. Går for tiden på lamicthal, lithionitt og zoloft. Men føler meg ikke komfortabel med så mye medisiner. Kom også til å tenke på noe (i en av mine mange funderingsstunder), at det "hele" startet da jeg begynte med hormonbehandign i forbinnelse med ett prøverørs-forsøk.. Husker ikke så mye av mine "verdier" fra den tiden, annet enn at jeg hadde lite-til-ingen progesteron-produksjon. Noen som har noen kunnskap om dette med hormoner og BPD? Event hvor mye har progesteron/hormoner å si for søvnforstyrrelser, inpulsivitet, anti-sosial adferd, depresjoner og selvdestruktiv oppførsel? På forhånd takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anabibbi

først snakker du om bipolar lidelse, og så om BPD (borderline). hva mente du?

hormoner kan iallfall spille inn mye ved bipolar lidelse, det er sikkert. jeg ble kjempesyk av p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først snakker du om bipolar lidelse, og så om BPD (borderline). hva mente du?

hormoner kan iallfall spille inn mye ved bipolar lidelse, det er sikkert. jeg ble kjempesyk av p-piller.

Bruken av uttrykket "BPD" er det engelske navnet på bipolar.... Bipolar disorder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anabibbi

Bruken av uttrykket "BPD" er det engelske navnet på bipolar.... Bipolar disorder...

ok, for det vanligste er at BPD står for borderline personality disorder, tilogmed på norsk her på forumet har det blitt forkortet slik. og bipolar forkorter vi på bipolarnorge forumet for "bp", men en skriver nok som regel bare bipolar, går veldig raskt å skrive bipolar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...