Gå til innhold

Glad og redd i livet på samme tid


bella23

Anbefalte innlegg

Jeg har alt jeg kan ønske meg,god kjæreste,super familie,bor bra,mange venner...men. Jeg klarer ikke glede meg 100%fordi jeg er så redd,redd for alt som kan gå galt,redd for at de rundt meg skal bli syke, at jeg skal bli syk, alle konsekvenser. Får jeg ikke tak i foreldrene mine eller kjæresten min med engang får jeg hetta, det knyter seg i hele meg. De må sende meldinger hvor de enn er. Jeg skjønner jo at ingen kan si, jo dere blir aldri syke, og ingenting kommer til å hende.Men kanskje noen kan fortelle meg en måte å mestre min angst på, en måte å tenke på når jeg har det som best og de verste tankene kommer.

Takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke lett når det er sånn,har funnet ut at det krever veldig mye energi å gå å være redd for ting hele tiden,tror ikke det er bra..=(

"Det er farlig å leve,man kan dø av det"

Har vel ingen gode råd i grunn,siden jeg er miss.katastrofe tenker,men prøver å tenke at "det som skal skje det skjer,uansett om jeg er redd eller ikke"

Poenget med den setningen er,ikke vits å være redd da,men hjelper det...nææææ.

Kanskje en form for terapi kan hjelpe deg?

Er nok mange måter å lære seg å mestre dette på...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette kjenner jeg igjen,

man blir så redd at man på en måte blir innestengt i seg selv.

Det er grusomt og ha det sånn og dette er det som har hjulpet meg et stykke på veg.

Jeg har GAD (generalisert angst)og er redd for det meste,sykdom ,katastofer,dødsangst ,

som sagt redd det meste og det som har hjulpet meg er Cipralex,

den har hjulpet en del på det jeg kaller tankekjør og redsel.

Jeg går også i gruppeterapi 2 ganger i uken og der er vi seks peroner som stoler på hverandre og vi snakker om alt.

I gruppa er det to terapauter som hjelper oss litt på vei og skubber litt på når vi må gjøre noe som gjør oss redd.

Kanskje noe av dette kunne hjulpet deg,

jeg vet ikke men håper du får hjelp og slipper den vonde redselen

Klem fra mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...