Gå til innhold

Cipralex - startdose og første virkning


Gjest Virrevirrevapp

Anbefalte innlegg

Gjest Virrevirrevapp

Jeg har begynt med Cipralex, først noen dager med bare 2,5 mg og nå 5 mg i en uke. Skal trappe opp til 10. Har fått medisinen utskrevet for "lettere, situasjonsbetinget angst" men må vel regne med å gå på medisiner ett års tid når jeg først har startet?

MEN! Nå etter å ha brukt medisinene en uke har jeg det verre enn noensinne! Kjempeurolig, vondt for å puste, umulig å konsentrere seg o.s.v. Er det normalt at symptomene tiltar før medisinen begynner å virke? Og når er det i så fall lurt å trappe opp - bør jeg vente litt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Dette er helt normalt, og forbigående. Det er ganske vanlig at de symptomene man har blir verre ved start av medisinen, mer angst, dypere depresjon, søvnløshet osv. Dette kan skje ved starten på medisinering, og tidvis når man går høyere opp i doser. Hold deg til en rolig opptrappingsplan, ikke forhast deg med den. Det vil bare forverre disse symptomene. Kroppen din jobber med å venne seg til medisinen.

Det som dessverre ikke virker så vanlig, er at primærlegene forteller pasientene sine om dette slik at de ikke trengte å bekymre seg slik du nå naturlig gjør.

Er selv fornøyd på cipralex, og håper du blir det samme.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...