Gå til innhold

sluttet på seroquel


lille lupus

Anbefalte innlegg

lille lupus

etter en episode med organisk psykose (som bivirkning av predinisolon / SLE) gikk jeg i 1,5 år på seroquel og cipralex. jeg gikk også gjenvlig til psykiater for angst og depresjon og dette ble bedre. jeg sluttet å gå til psykiateren (vi avtalte ikke at behandlingen var avsluttet, men det var vondt for meg å rippe opp i gamle ting hver uke når jeg hadde det helt fint og vi fikk ikke helt bra kontakt følte jeg) og da det ble tomt for cipralex sluttet jeg på de (merket ikke noen forskjell), problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte på seroquel. jeg har en ganske stor boks igjen av dem. jeg prøvde å kutte tvert men endte med å ikke sove på tre dager i det hele tatt. har siden tatt lave doser for å få sove (og roe tankene), men hver gang jeg føler meg trøtt om kvelden å prøver å sove uten å ta en lav dose (ca 10 mg, gikk på 100 mg x 2 før) for jeg ikke sove i det hele tatt, jeg får angst og tankene raser. jeg ligger våken til jeg må stå opp, og det går jo ikke. er dette bare psyisk eller kan tabelettene ha en virkning med så lav dose? og virker de med en gang? kan fastlegen skrive ut disse medisinene? eller må jeg til en psykiater igjen (det er jo 6 mnd ventetid på dem!). vet ikke hva jeg skal gjøre, har en del piller igjen, men de tar jo slutt en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thuringwethill

Hei lille lupus.

Så inlegget ditt da jeg skrev et innlegg selv.

Jeg har ikke noe godt svar til deg, men vil råde deg til å prøve å få til en forsiktig nedtrapping. Om ikke annet så i samråd med fastlegen din.

Jeg går selv på seroquel (2x300mg 1x100mg), og har hatt noen forferdelige bivirkninger etter at jeg sluttet på "egenhånd". Jeg ble fysisk syk.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LuzinDah FlauDah

Seroquel bare sluttet jeg på uten videre, pga bivirkninger. Men får du sånn tankekjør og ikke får sove, kanskje du trenger den da? Er jo noen som gjør det. Men det er forskjellig til alle. Iallfall prøv nedtrapping i samråd med legen om du vil slutte. Siden det ikke går likevel...

Er ikke alle som er som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...