Gå til innhold

Rosaruss i barnehagen Sitat?!?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det var ikke helt det hun spurt om, da....

Synes det er helt ok at de finner en måte å markere at barnehagebarna slutter og går over i stores rekker, jeg...

Hvorfor synes du det er teit?

Jeg vet ikke hvorfor Jubalong70 mener det er teit, men jeg for min del synes det er en fantasiløs måte å markere overgangen på. Det jeg har sett av rosaruss gir meg inntrykk av at det er en måte å trekke en voksen/ungdomskultur ned til barnehagenivå, med russekort, luer, knuter og diverse. Så skal de drikke så og så mye brus, så skal de ha sitater, så skal de det ene og det andre som minner om russens festing.

Ærlig - det blir "søtt" bare fordi vi har "ekte" russ i bakhodet og de små blir små voksne som hermer så godt de (voksne i barnehagen) kan. Det er ikke en feiring/markering på barnas premisser!

Gjest sol etter regn

Se om dere finner noe som passer til deres barn, som gjenspeiler litt personlighet eller humoren til barnet deres - og så syns jeg det er viktig at barnet selv syns det er morsomt/tøft det som står på kortet... :)

Jeg har lett litt på nettet og her er noen sitater dere kanskje kan bruke.. Vet ikke om alt passer til barnehage, men du får nå bare se gjennom;

- Hvofor gå på skolen når man kan spise skolematen hjemme?

- Det å være stille... det er fali det!

- Det er bedre å ha elg i skogen enn å ha hjort i buksa!

- Det er bare de dumme som rydder - genier behersker kaos!

- Min form for husarbeid er å feie over gulvet med blikket..

- Støvdotter er bare et bevis på at noen har gjort noe morsommmere..

- "Hvor skal vi hen?" Spurte Brumm. "Ingensteder" sa Kristoffer Robin. Og så gikk de dit..

- Jeg er ikke påståelig, men jeg vet at jeg har rett!

- Rock 'n Roll, Fiskeboll!

- Alt er mulig, bortsett fra å gå på ski gjennom en svingdør..

- Jeg kan motstå alt unntatt fristelser (gjerne m/bilde av en is eller noe ;)

Gjest efoll

Helt enig, Gratis er det vel heller ikke med russeluer og russekort. Nei - stopp kjøpepresset i barnehagen!

hos oss var alt gratis ;)

en av de ansatte sydde faktisk luer til alle barna! Russekortene hadde de også laget, og tatt bilder av ungene. Vi har bilder av alle rosarussene i albumet, det er et fint minne til senere. Ser ikke noe galt i det...

På russekortet hadde de i tillegg til bilde av barnet skrevet et lite dikt om barnet, noe som karakteriserte det (positivt).

Er ikke så veldig fornøyd med barnehagen (synes de er ganske "satte"), men akkurat her har de virkelig lagt seg i selen. Flott!

Annonse

Jeg vet ikke hvorfor Jubalong70 mener det er teit, men jeg for min del synes det er en fantasiløs måte å markere overgangen på. Det jeg har sett av rosaruss gir meg inntrykk av at det er en måte å trekke en voksen/ungdomskultur ned til barnehagenivå, med russekort, luer, knuter og diverse. Så skal de drikke så og så mye brus, så skal de ha sitater, så skal de det ene og det andre som minner om russens festing.

Ærlig - det blir "søtt" bare fordi vi har "ekte" russ i bakhodet og de små blir små voksne som hermer så godt de (voksne i barnehagen) kan. Det er ikke en feiring/markering på barnas premisser!

Her avslutter de som skal begynne på skolen med grillfest og overnatting i barnehagen.

Ungene gleder seg vel så mye til det, og vi foreldre slipper å betale for noe jeg anser som unødvendig.

All ære til de ansatte i barnehagen som gjør dette frivillig og uten lønn!

Gjest efoll

Hos oss skrev de ansatte russekortene, de lagde et lite dikt på noen få linjer om hvert enkelt barn, hva som er spesielt med barnet (om h*n er tøysete, liker å sykle, male, kle seg ut o.l.).

synes det var veldig fint. Etterpå byttet barna russekort med hverandre, og vi limte de inn i albumet vårt hjemme. Et fint minne!

Gjest efoll

Ok, jeg skjønner innvendingen. Jeg synes allikevel det er gøy. Tenker ikke så mye på ungdommenes festing, heller. Forøvrig synes jeg russ også er greit (rød og blå, altså), innen rimelighetens grenser. Det kan jo ta litt vel mye av, da. Men det er en annen diskusjon ;)

Gjest efoll

Her avslutter de som skal begynne på skolen med grillfest og overnatting i barnehagen.

Ungene gleder seg vel så mye til det, og vi foreldre slipper å betale for noe jeg anser som unødvendig.

Overnatter de ansatte UTEN lønn?!

Det synes jeg var utrolig raust!

Jeg synes at det viktigste er at det er en markering av det som skal skje, og at det gjøres stas på de som skal slutte. Høres kjempefint ut det du beskriver.

Overnatter de ansatte UTEN lønn?!

Det synes jeg var utrolig raust!

Jeg synes at det viktigste er at det er en markering av det som skal skje, og at det gjøres stas på de som skal slutte. Høres kjempefint ut det du beskriver.

Ja, det ble sagt at de ansatte gjør dette frivillig og uten lønn, og det synes jeg er utrolig fint gjort av dem!

mariaflyfly

Sånn er det i "vår" barnehage også. På grillfesten blir hvert enkelt barn ropt opp, og får utdelt en ramme med bilder fra barnehageårene og en rose hver. En fin måte å markere det på, synes jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...