Gå til innhold

Hår sekk infeksjon ?!

Anbefalte innlegg

adidas1365380649

Hei, jeg er gutt på 19 år som har i lengre tid klødd nedentil..

har sånne småbyller og små fett kuler på en måte i hudet ved lysken, klør i lysken,testiklene og rompesprekken.

gikk først til lege og fikk daktar og betnovar salve.. gikk på det i lengre tid , så gikk på nytt til lege og fikk daltacin og fikk henvisning til hudlege, der tok hun prøve av de kvisebyllene og fikk til svar at det bare var vanlige bakterier, tok og 7 blodprøver hvor allt var OK, gikk deretter til lege i forsvare(førstegangstjeneste og fikk canestenlignende salve og locobase ).. brukte dette men er ikke blitt så mye bedre, gikk deretter til min private lege og hun var sikker på at en kur med antibiotika skulle hjelpe, noe som heter oxyenteral el lignende, har nå tatt 100 av disste tabelettene, men det er fortsatt utslett og klør !! så kan ikke leve med dette, må finne ut hva det er!! har fått beskjed om at det kan være hårsekk infeksjon par gangen , men det burde nå ha stoppet etter allt eg har prøvd !!.. Kan du hjelpe meg ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225652-h%C3%A5r-sekk-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er vel på tide å få litt profesjonell hjelp? Be om henvisning til hudlege eller hudavdeling ved et regionsykehus, hvor det er leger som kun arbeider med hudproblemer.

Det er ikke helt lett å si deg hva problemet er, fordi hudleger bruker øynene og eventuelt tar prøver.

Det er mulig du har hidradenitt utfra hva du beskriver, men det finnes også andre muligheter. Du trenger en hudlege.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...