Gå til innhold

Smerter i lungene og kravebeinet

Anbefalte innlegg

Gjest Lungen

Heisann!

Noen ganger så får jeg en utrolig smerte i lungene, enten jeg har trent eller bare har hatt en vanelig dag. Det går over etter en halv dag.

Det er også noe som "stikker" i kravebeinet når jeg opplever en slik smerte. Men det er også bare av og til..

Kan du gjør meg litt klokere?

Jeg er 17 år, har røykt i 4 år, stresser veldigt mye...Har det noe med saken å gjøre?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22569-smerter-i-lungene-og-kravebeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Heisann! Du legger liksom opp til deg, du, med stress, røyk osv. Du skjønner at stress gjør ofte fysisk vondt i form av at du strammer muskler, heiser opp skuldre osv. Og i og med at det går over fort, så er det nok ikke så farlig foreløpig. Men må du stresse så ille, da? Ting går like fort om du gjør ting rolig, for da slipper du ofte å gjøre det om igjen fordi du har tatt deg tid til å tenke godt igjennom saken? Men det var vel ingen moralpreken du ville ha, går jeg ut fra. Jeg vil i alle fall tro at det er muskelsmerter, at du blir litt lemster. Jo tidligere du starter å røyke, jo skadeligere er det. Det tar i gjennomsnitt 8 år å klare å slutte, så sett i gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...