Gå til innhold

Ikke råd til å gå til psykolog..


Jente tjuetre

Anbefalte innlegg

Jente tjuetre

Jeg har sosial fobi og har fått henvisning til psykolog. Jeg fant en liste over psykologer som har avtale med trygdekontoret på internett. Etter å ha ringt over 40 psykologer og ingen kunne ta meg imot, ringte jeg en privatpraktiserende psykolog. Problemet er at han tar 600kr timen, noe jeg som student ikke har råd til... Finnes det andre måter jeg kan få hjelp på uten å blakke meg helt?

Det er veldig frustrende å ikke få hjelp, når man endelig har tatt mot til seg til å gjøre noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst du går på høgskole, så har de ofte psykologer-sosionomer som står til tjeneste for studenter. Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å skrive brev til psykologene i stedet for å ringe til de. Tror de liker å lese litt om deg i ro og fred fremfor å måtte svare på tlf. Send ca. 20 brev så får vi håpe at du får svar hos en! :-)

Du kan jo også sjekke om studiestedet ditt har tilbud om psykiatrisk hjelp/samtaler. UiO har det i hvert fall.

Ønsker deg lykke til med letingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente tjuetre

Visst du går på høgskole, så har de ofte psykologer-sosionomer som står til tjeneste for studenter. Vet du noe om dette?

Jeg går på en privathøyskole, men skolen er medlem av oas (universitetet), så det kan jo være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådvill 76

Jeg har nettopp slått opp med min psykolog. Hvis du er villig til å ha en psykolog som er litt enkel i tankegangen, og ikke er noe særlig oppdatert på livet ditt så kan det jo være bedre enn ingenting.

Jeg syntes det hørtes mye ut å betale så mye. Er det noen mulighet for at du kan komme inn via en DPS? Kan fastlegen søke deg inn dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente tjuetre

Jeg har nettopp slått opp med min psykolog. Hvis du er villig til å ha en psykolog som er litt enkel i tankegangen, og ikke er noe særlig oppdatert på livet ditt så kan det jo være bedre enn ingenting.

Jeg syntes det hørtes mye ut å betale så mye. Er det noen mulighet for at du kan komme inn via en DPS? Kan fastlegen søke deg inn dit?

Litt usikker på hva DPS er..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på en privathøyskole, men skolen er medlem av oas (universitetet), så det kan jo være:)

Ville også sjekket om studentsamskipnaden hadde ordninger i forhold til refusjon av helseutgifter. Da jeg gikk på høgskole så fikk vi refundert opp til egenandelskort, faktisk.

Ellers syns jeg rådet om å skrive brev var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på en privathøyskole, men skolen er medlem av oas (universitetet), så det kan jo være:)

På et universitet er det iallefall en slik tjeneste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva DPS er..??

DPS står for DistriktPsykiatrisk Senter. Det er en poliklinikk som har ansvar for det området du bor i. Der er det ansatt mange psykologer, psykiatere, leger, sykepleiere osv. Du får tildelt én behandler, men som samarbeider med kollegaene sine.

Det er dessverre ikke alle som får plass der, men du taper ikke noe på å be fastlegen din om å henvise deg dit! Verdt et forsøk :-) Der betaler du bare opp til egenandelsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådvill 76

Litt usikker på hva DPS er..??

Det er distriktpsykiatrisk senter. Hver kommune, eller by har et slikt et. Det er et senter hvor det er psykologer og psykiatere og andre fagfolk samlet.Der kan du få en henvisning, og de vil vurdere om de kan ta deg inn og hva slags behandling som kan være aktuelt.

Beklager den dårlige spøken om å overta psykologen min. var ikke helt gjennomtenkt fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma 24-7

Ville også sjekket om studentsamskipnaden hadde ordninger i forhold til refusjon av helseutgifter. Da jeg gikk på høgskole så fikk vi refundert opp til egenandelskort, faktisk.

Ellers syns jeg rådet om å skrive brev var bra!

Kan jeg spørre hor du studerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svimmelstudent

Herregud!

Er dette i norge?

FY F....

Visst er det i Norge. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med 7-8 måneders ventetid for å komme til.

Jeg gjentar etter deg.

FY F...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svimmelstudent

Eg går til studentenes psykiske helsetjeneste i Bergen. Kom til hos psykolog. 3 ukers venting bare. Veldig greit og gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvor jeg bor

Ville også sjekket om studentsamskipnaden hadde ordninger i forhold til refusjon av helseutgifter. Da jeg gikk på høgskole så fikk vi refundert opp til egenandelskort, faktisk.

Ellers syns jeg rådet om å skrive brev var bra!

Man får refundert behandling hos psykiater som terapeut, men ikke psykologutgifter ved studentsamskipnaden her. Heller ikke medisiner på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det i Norge. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte regne med 7-8 måneders ventetid for å komme til.

Jeg gjentar etter deg.

FY F...

Helt uforsvarlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...