Gå til innhold

Slått av lærer på barneskolen


R59

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk på barneskolen fikk jeg et slag i ansiktet av min lærer som føltes veldig urimelig. Dette var en lærer som jeg så veldig opp til. Vi sto på to rekker utenfor klasserommet og ventet på læreren. Det ble lenge å vente og stå helt stille, så jeg og sidemannen skubbet litt i hverandre med albuen. De andre sto heller ikke stille, men de så læreren komme. Oss to gutter ble tatt inn i klasserommet hvor han tok veldig hardt nakke tak før han delte ut lusingene. Jeg synes det var en grov overreagering for litt knuffing og forsto ingenting. Jeg torde ikke si det til mine foreldre for jeg var redd og hatet læreren intenst.. Mitt syn på lærere ble veldig preget av dette senere. Jeg mistet all interesse for skole og nådde ikke særlig langt. Jeg har senere hatt problemer med å kommunisere med sjefer på mine arbeidsplasser, og kommer som regel dårlig ut og blir aldri lenge i en jobb. Kan det ha noen sammenheng med dette på barneskolen? Kan jeg klandre denne læreren for dette? Han lever ennå og er leder på samme skole, har det noe hensikt å legge dette fram for ham og kan jeg forlange noen kompensasjon fra ham? Det er vel gradering i det å være psykisk robust, så for noen preller det bare av mens noen barn vel kan få en alvorlig knekk av slikt, spesielt hvis man blir behandlet urettferdig og det kommer fra en man ser opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skulle ikke denne læreren ha gjort noe sånt som du beskriver, men mener og tror du har hatt "dyperer" problemer med deg selv eller andre siden du ikke tok det opp med de som stod deg nærmest..

hvorfor var du redd for og si dette hjemme? ettersom du beskriver hadde du ikke problemer før dette overgrepet så hvorfor kunne du ikke gå til foreldrene dine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skulle ikke denne læreren ha gjort noe sånt som du beskriver, men mener og tror du har hatt "dyperer" problemer med deg selv eller andre siden du ikke tok det opp med de som stod deg nærmest..

hvorfor var du redd for og si dette hjemme? ettersom du beskriver hadde du ikke problemer før dette overgrepet så hvorfor kunne du ikke gå til foreldrene dine??

Min mor har alldri vært helt i balanse, og hvis hun fikk vite dette ville hun ha laget et voldsomt oppstyr med lærer og skole. Det skjedde en gang tidligere da jeg fikk melding med hjem om at boller ikke var noe sunn skolemat av lærer vi hadde i 1. klasse. Slikt oppstyr ønsket jeg ikke, jeg var en stille og beskjeden gutt.

Om jeg har fått "dypere" problemer, er jeg usikker på, men minnene dukker stadig frem når jeg grubler på hvorfor jeg ikke kommer noe videre. Kanskje jeg bare rett og slett ikke er smart nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol etter regn

Jeg tror ikke at en slik enkeltepisode kan være med på å "forme" livet ditt så fullstendig som det du beskriver - jeg tror det er mer sammensatt enn som så. Vi opplever gjennom oppveksten/livet stadig svik og overtramp fra tillitspersoner, men de er jo bare mennesker de også. Om man "reagerer" på en enkeltepisode, tror jeg det har sammenheng med både hvem man er som person, og hvilke oppvekstforhold man har hjemme.

Når en episode henger seg slik fast på minnet, tror jeg at du ikke har fått bearbeidet det ordentlig. Det er ikke for sent men du trenger hjelp og det kan ta tid. Du vil kanskje aldri bli kvitt opplevelsen helt, men du kan lære deg å leve med det, og ikke minst forstå hvorfor ting er blitt som de er.

Jeg går til psykolog for tiden, og lærer stadig nye ting om meg selv, og ser sammenhenger klarere etter hvert som ting avdekkes. Det er ikke så enkelt som jeg trodde - å "skylde" på en eller flere hendelser. En annen person ville kanskje ikke reagert overhodet med samme opplevelser. Det er fordi vi kommer fra ulike steder, og vi er ulike som mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...