Gå til innhold

Hallusinasjoner m.m


mental1365380830

Anbefalte innlegg

mental1365380830

Hei!

Skal prøve og være litt kort:

For noen år siden ble jeg alvorlig psykisk syk, nå har flere år med rehab,blitt utrolig mye bedre. Var plaget med selvmordsønsker,depresjon,sf,mani og psykose. Litt av hvert.

Nå er det ganske bra.Samtidig som det er bra, er det mange dager som er vonde, eller; det er vondt inne i meg, dagene er igrunnen gode. Men, jeg tåler det.

Jeg tåler også redselen jeg føler hvis jeg skal noe sosialt.

Jeg har veldig ofte hallusinasjoner (for det meste syn, men også noe hørsel), men jeg vet ikke om det egentlig er noe faremoment i seg selv?

Er det ikke mange "såkalt friske" som også hallusinerer?

Som mange andre som blir bedre...så kuttet jeg samtalene på dps. Hadde da vært til behandling i ca tre år. Men, jeg tror jeg trenger det litt til, og nå skjønner jeg at det slett ikke er noen sammenheng med at de hjalp meg tidligere og at de vil hjelpe meg nå.

Jeg er ikke SYK, men jeg vil ikke bli slik jeg var, få det sånn igjen.

Og. Når jeg da oppsummerer og skjønner at jeg er redd for å gå ut, ser og hører ting som ikke finnes og går veldig opp og ned i stemningsleie... Da er det kanskje ikke så dumt å gjenoppta behandling?

Jeg mener ikke at jeg synes livet er like vanskelig, men jeg tror at selv om livet rundt meg er blitt lettere enn det var før (har nå samboer), så har jeg fortsatt mine ting jeg burde jobbe med. Har alltid skøvet problemer unna, og vil ikke gjøre det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mange som hører stemmer osv,uten at det er noe sykt med det.

Men du har vært der en gang før,"der nede".....

Hvis du føler at det holder på å skje igjen,kan det jo være en trygghet og ha noen å prate med...=)

Det værste i hele verden,er jo å stå helt alene i en sånn situasjon.

Masse lykke til...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...