Gå til innhold

Endelig! (ADHD)


Onsdag1365380628

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628

Har slitt med psykiske problemer i hele mitt voksne liv. Vært til samtaler og behandling og prøvd medisin og terapi og listen over diagnoser er lang. Har barn og er gift og har forsåvidt fungert men det har vært mange tunge år. Så endelig dukker spørsmålet om ADHD opp, og etter en kort utredning ble jeg satt på Ritalin. Dette ble som en ny verden for meg, kunne legge vekk både sovemedisin og lamictal og jeg kjennner meg som "ny".

Greier å planlegge dagene som jeg vil, er opplagt og føler meg frisk etter mange år.

Man skal ikke være "glad" for å få en slik diagnose, men nå får jeg riktig hjelp og og den støtten jeg trenger.

Har hatt diagnosen Bipolar og den har jo mange likhetstrekk med ADHD.

Så det kan lønne seg å kreve ny vurdering av diagnosen hvis man ikke synes ting stemmmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint for deg...=)

Supert at de endelig fant ut av ting!

Syns de tar for "lett" på diagnoser jeg,slenger dem rundt i hytt og pine,uten å gi pasienten skikkelig utredning.

Det er en skam!

Det er ikke som med tipping,men det virker sånn "helgradering".......bare sånn for sikkerhets skyld.

Fagfolk kaller de seg,køss meg bak,nei best å følge med og å være oppegående.

Ellers blir man fort lurt og feildiagnostisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...