Gå til innhold

sæd og sykdom.....


Gjest angnes

Anbefalte innlegg

Hei, et spørsmål: vil det, for å unngå kjønnsykdommer, være nødvendig å bruke kondom også når man ikke har samleie men ligger naken sammen og det er "fare" for sædutløsning?

Muligheter for graviditet er etter hva jeg har hørt svært marginal i en slik situasjon, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir hverken smittet eller gravid så lenge du ikke har hatt penis i/ved skjeden, eller i munnen. (I munnen, med tanke på sykdommer, altså, og ikke graviditet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir hverken smittet eller gravid så lenge du ikke har hatt penis i/ved skjeden, eller i munnen. (I munnen, med tanke på sykdommer, altså, og ikke graviditet!)

Jeg tenkte jo "i" eller "ved" jeg også da.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jo "i" eller "ved" jeg også da.....!

ja, hvis du får sæd I skjeden er der muligheter for å bli gravid. Men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Ja, det stemmer nok. Kommer ikke sæden inn i skjeden blir det ikke graviditet.

Er du redd or kjønnssykdom og ikke klarer å motstå trangen til samleie bør kondom brukes. Ellers bør den som kan smitte deg la seg undersøke så snart som mulig hos lege med tanke på behandling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

berthold Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...