Gå til innhold

angst og depresjon


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!

Jeg fikk en fødselsdep m angst for snart 3 år siden. Fikk Cipralex etter ca 9 mnd. Angsten forsvant etter en stund. Sluttet på Cipralex etter ett år. Datt ned på igjen m dep i vinterferien etter å hatt influensa en stund. Begynte med Cipralex med en gang igjen. Fytti - gjennom hele prossesen en gang til.

Låser meg jo inne.Er livredd for å gå for langt hjemmefra. Prøver å fungere normalt, men fy så vanskelig! Heldigvis har jeg gutt ungen som tvinger meg til å sette meg selv til side.

Vet jeg blir bra igjen når Cipralexen får virke, men det er så vanskelig å få det igjen. Jeg har alltid vært sterk og taklet alt. Hvorfor ikke nå?

Tips om panikk angst som er min diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Håper du blir bedre når Cipralexen virker,

for meg er det den eneste antidepp som jeg har tålt og som faktisk virker.

Håper du får det bedre snart.

Hilsen mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Hei

Håper du blir bedre når Cipralexen virker,

for meg er det den eneste antidepp som jeg har tålt og som faktisk virker.

Håper du får det bedre snart.

Hilsen mbo

har du prøvd mange ssri mbo?

Min spykiater sier de er så beslektet at han anbefaler meg ikke å prøve flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd mange ssri mbo?

Min spykiater sier de er så beslektet at han anbefaler meg ikke å prøve flere.

hei

Jeg har forsøkt flere typer som jeg ikke har tålt,

ble mer bivirkning enn virkning,skikkelig dårlig og sengeliggende ble jeg.

Dette er selvfølgelig individuelt

Nå bruker jeg Cipralex og har god hjelp av den,

faktisk den eneste jeg har tålt.

Jeg hadde ikke store problemer med å seponere de andre.

Hilsen mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

hei

Jeg har forsøkt flere typer som jeg ikke har tålt,

ble mer bivirkning enn virkning,skikkelig dårlig og sengeliggende ble jeg.

Dette er selvfølgelig individuelt

Nå bruker jeg Cipralex og har god hjelp av den,

faktisk den eneste jeg har tålt.

Jeg hadde ikke store problemer med å seponere de andre.

Hilsen mbo

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Hei igjen.

Etter ditt innlegg virker det jo som du er blitt dårligere etter at du begynte og trappe ned.

Hvor høy dose Cipralex brukte du?kanskje det var for liten dose til å fjerne angsten helt.

hilsen mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seponereren

Hei igjen.

Etter ditt innlegg virker det jo som du er blitt dårligere etter at du begynte og trappe ned.

Hvor høy dose Cipralex brukte du?kanskje det var for liten dose til å fjerne angsten helt.

hilsen mbo

Var sofaliggende dårlig i hele opptrappingen, måtte begynne på 1,25, men det var under opptrapping mot 10 jeg begynte å få panikkangstanfall. Hjertebank og muskelrykninger i hele kroppen. Gikk derfor ned til 7,5 og hadde da serum på 40. Altså godt nok innenfor angitt virkningsgrense.

Begynte å spåseponere etter ca 7 mnd, da de ikke hjalp, men snarere gjorde meg mye mere frynsete.

Ble bedre og bedre etterhvert som jeg kom nedover i dose, inntil jeg liksom nådde en nedre grense på 2,5 mg og fikk panikkanfall igjen. Gråter og er urolig. Tør ingen ting, og føler meg nesten konstant på besvimelsens rand. og slik var jeg ikke føre ssri. Masse spykosomatiske plager, men aldri anfall og heller ingen depresjon (utover en naturlig sorg på grunn av alle begrensingene alle psykosomatiske plagene gav/gir.Og også redsel for hva som gjorde kroppen så energiløs. Hadde ikke angst for angst før panikkanfallene.

RL.spykiatikeren mener jeg er hyper- var for stoffene i ssri preparatene og vil jeg skal stå på stendet hvil, på 2,5 i fire uker til , i påvente at kroppen skal tilvenne seg denne dosen.

Har prøvd 7 ad, men dette er det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sofaliggende dårlig i hele opptrappingen, måtte begynne på 1,25, men det var under opptrapping mot 10 jeg begynte å få panikkangstanfall. Hjertebank og muskelrykninger i hele kroppen. Gikk derfor ned til 7,5 og hadde da serum på 40. Altså godt nok innenfor angitt virkningsgrense.

Begynte å spåseponere etter ca 7 mnd, da de ikke hjalp, men snarere gjorde meg mye mere frynsete.

Ble bedre og bedre etterhvert som jeg kom nedover i dose, inntil jeg liksom nådde en nedre grense på 2,5 mg og fikk panikkanfall igjen. Gråter og er urolig. Tør ingen ting, og føler meg nesten konstant på besvimelsens rand. og slik var jeg ikke føre ssri. Masse spykosomatiske plager, men aldri anfall og heller ingen depresjon (utover en naturlig sorg på grunn av alle begrensingene alle psykosomatiske plagene gav/gir.Og også redsel for hva som gjorde kroppen så energiløs. Hadde ikke angst for angst før panikkanfallene.

RL.spykiatikeren mener jeg er hyper- var for stoffene i ssri preparatene og vil jeg skal stå på stendet hvil, på 2,5 i fire uker til , i påvente at kroppen skal tilvenne seg denne dosen.

Har prøvd 7 ad, men dette er det verste.

Hei

Det er trist og høre at du sliter sånn,angst er grusomt.

Lider selv av GAD så jeg vet at det er fælt.

De kroppslige symptomene og angstanfallene er fryktelig slitsomme,

jeg håper jeg får trappet opp med jeg for jeg har det ikke bra.

Legen eller psykiatrikeren burde jo finne en løsning så du slipper å ha det så fælt.

Vi snakkes.

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...