Gå til innhold

Blir du søvnig av Aerius?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kirsebær

Mange blir søvnige av allergi-reaksjonen i seg selv, fordi allergien setter immunforsvaret under konstant beredskap og påkjenning, som gjør en sliten, og i noen tilfeller søvnig.

Får satse på at det er det da. Og pollensesongen som ikke er igang heller. Men jeg er jo støvallergiker også. Ikke lett å holde det støvfritt hjemme.

Annonse

Jeg ble faktisk det!

Jeg som til vanlig har en døgnrytme hvor jeg kun trenger 5-6 timer søvn hver natt, jeg fant ut det at jeg bare ville slutte. Snakket dessverre ikke med legen først, men bare sluttet. Tablettene ligger i skapet. Huff...gruer meg litt til allergi-perioden tar helt av. Men men. Jeg orket i hvert fall ikke det grusomme søvnbehovet.

Loppan1365380974

Er det sant? Har faktisk vært litt smådeppa jeg også etter at jeg begynte å ta Aerius fast, men tenkte ikke på noen sammenheng der.

Her er det ikke noe tvil nei. Men det er greit når jeg vet om det.... Da kan jeg planlegge litt etter det. Si til meg selv hva som er grunnen...

Jeg ble faktisk det!

Jeg som til vanlig har en døgnrytme hvor jeg kun trenger 5-6 timer søvn hver natt, jeg fant ut det at jeg bare ville slutte. Snakket dessverre ikke med legen først, men bare sluttet. Tablettene ligger i skapet. Huff...gruer meg litt til allergi-perioden tar helt av. Men men. Jeg orket i hvert fall ikke det grusomme søvnbehovet.

Brukte den for to år siden, og jeg sovnet bare jeg satte meg ned. Du kan nok trygt anta at det er allergimedisinen som har skylden.

Jeg ble faktisk det!

Det er varslet at det blir et ille pollen-år i år, og sesongen er i gang. Hvis du ikke behandler din allergi med medisiner, så holder du immunforsvaret i konstant kriseberedskap gjennom hele pollensesongen, og øker da sannsynligheten for å utvikle flere allergier.

Hva med å prøve et annet merke, og se om du får færre bivirkninger?

For noen er det en løsning å ta en kortisonsprøyte når allergien er på det verste. Virkningen varer noen få uker, husker ikke eksakt hvor mange. Jeg tok den i fjor, og det var befriende!

Så lenge man tar kortison helt unntaksvis som dette (for meg en gang i løpet av sesongen), så er det ikke skadelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...