Gå til innhold

vaffeltarapi


maire

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden innlagt på åpen avdeling, og er skuffet over behandlingen der. Det er i det hele tatt en overdrivelse å si at det dreier seg om behandling,- oppbevaring vil vel være mer presist. Men, kanskje er jeg for frisk til å være innlagt?

Jeg tok en overdose tabletter for noen uker siden. Husker ikke at jeg gjorde det, men husker skuffelsen over å våkne til live igjen etter noen dager i bevisstløshet. For en nedtur. Men, når jeg først hadde våknet, så bestemte jeg meg for å leve.

Etter noen dager på lukket avdeling, ble jeg skrevet ut og overført til åpen avdeling. For en skuffelse...

Her er det ingen behandling. Vi drikker kaffe og spiser vafler sammen, og det er alt som er av miljøterapi. Psykiateren vi har til rådighet er sykemeldt, derfor er vi overlatt til psykiatriske psykepleiere som doper oss med det de tror er godt av mesisiner, ellers er vi overlatt til oss selv.

Heldigvis går jeg til gruppeterapi ved den lokale klinikken. Uten den terapien hadde jeg følt meg fullstendig overlatt til meg selv.

Hva er det for noe slags liksmomterapi de utfører i kommunen, det lurer jeg på?

Vi blir behandlet som idioter, men vi er vel ikke det fordi om vi sliter psykisk?

Flere ganger har jeg blitt spurt om "hva skal til for at du vil føle det er korrekt terapi for deg"??

Jeg svarter igjen at jeg savner mer aktivitet, f.eks et aktivitetsrom der vi kan være kreative og tegne, male osv..

Men det finnes ikke..vi har et godt tilbud når det gjelder fysisk terapi, men hva med det kreative og skapende?

Arg..jeg er drittlei av å spise vafler og snakke småprat med medpasienter! Jeg er utålmodig. Jeg vil raskere framover. Er jeg helt forskrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Hvis du føler det sånn, kanskje du heller burde satse på en dagavdeling? Har selv vært på åpen avdeling en gang, og det var helt greit for meg. Lite struktur dog. For en person som er deprimert, kanskje trenger litt vaffelterapi.?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskrudd?

Tvert imot!!!

Du ser jo at det trengs forandring,det gjør ikke de,så hvem er klokest da...?

Det er nok deg....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vandreulven

Hvis du føler det sånn, kanskje du heller burde satse på en dagavdeling? Har selv vært på åpen avdeling en gang, og det var helt greit for meg. Lite struktur dog. For en person som er deprimert, kanskje trenger litt vaffelterapi.?..

Vafler er alltid godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vandreulven

Vafler er alltid godt det!

Så er ikke det helt korrekt. For sammenhengen man spiser vaflene i har mye mer å si enn selve vaflenes ingredienser.

Det du skriver er helt på sin plass som kritikk, maire!

Stå på og fortell det videre!

Det er bare slik vi kan endre verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...